Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η σιωπή είναι συνενοχή

09/07/2009

Άλλα ξεκίνησα να γράφω…άλλα θα γράψω τελικά! Για την ακρίβεια θα αναδημοσιεύσω!

Πρώτα από την Enfant γιατί έχω μείνει σύξυλη με την είδηση που δεν ακούστηκε πουθενά και δεν θέλω να χρειαστεί να κάνετε ούτε καν κλικ για να την διαβάσετε:

Η μούγκα των ευρωπαϊκών μηδίων, αφού δεν ήταν χριστιανή, δεν ήταν εβραία, ήταν μονάχα μουσουλμάνα !

marwa

Η Marwa, 31 ετών

Η Marwa El-Sherbini, 31 ετών, έφτασε στη Γερμανία πριν τρία χρόνια, συνοδεύοντας τον σύζυγό της Ali El-Sherbini, που ολοκλήρωνε το διδακτορικό του στη φαρμακολογία, στο Ινστιτούτο Max Planck της Δρέσδης. Ήταν μέλος της εθνικής ομάδας handball της Αιγύπτου. Τις σπουδές του συζύγου χρηματοδοτεί το Αιγυπτιακό κράτος, και η διατριβή επρόκειτο να υποστηριχτεί σε λίγους μήνες. Η μικρή οικογένεια επρόκειτο να επιστρέψει στην Αίγυπτο πριν το τέλος του χρόνου.

Η Marwa el_Sherbini με τον σύζυγό της (φωτο EPA)

Η Marwa el_Sherbini με τον σύζυγό της (φωτο EPA)

Ένα χρόνο πρίν, ο Alex W., Γερμανός ρωσσικής καταγωγής, 28 ετών, άνεργος, την βρήκε να παίζει με το 2 ετών παιδί της σε μια παιδική χαρά. Εκείνη, φορούσε μαντήλα, κι αυτός την προσέβαλε : ισλαμίστρια, βρωμιάρα, τρομοκράτισσα, της επιτέθηκε δε κάποιες φορές, προσπαθώντας να της βγάλει την μαντήλα

Εκείνη του έκανε μήνυση για ρατσιστική προσβολή και ρατσιστική βία. Ο Alex W. καταδικάστηκε σε πρώτο βαθμό, σε πρόστιμο 780 ευρώ. Η ποινή του κρίθηκε μικρή και ο εισαγγελέας άσκησε έφεση, με την προοπτική μιας ενδεχόμενης φυλάκισης. Πολύ περισσότερο, που ο Alex W. είπε στην απολογίατου, πως δεν θα προσέβαλε ποτέ κάποιον, παρά μόνο άν ήταν ίσος του.

Η υπόθεση έφτασε στο ακροατήριο, στο εφετείο της Δρέσδης, την Τετάρτη 1η Ιουλίου 2009, παρόντος του συζύγου της Ali El-Sherbini και του τρίχρονου πλέον παιδιού της. Την ώρα που κατέθετε η Marwa, έγγυος στο δεύτερο παιδί τους, ο κατηγορούμενος της επετέθη με στιλέτο, της κατάφερε 18 πλήγματα, από τα οποία και υπέκυψε, μέσα στην αίθουσα του εφετείου. Ο Ali, που έσπευσε σε βοήθειά της, μαχαιρώθηκε και αυτός και…. κρατηθείτε : οι αστυνομικοί που κλήθηκαν (μέσω inerphone) να βοηθήσουν, θεώρησαν ότι ο Ali ήταν ο επιτιθέμενος (αφού είχε αράβικη φάτσα) και τον πυροβόλησαν. Βρίσκεται σε κώμα σε νοσοκομείο της Δρέσδης. Το παιδί είναι επίσης τραυματισμένο και παρακολουθείται από ψυχολόγους.
Ο εισαγγελέας είπε, πως επρόκειτο για μία πράξη ξενόφοβη ίσως, αλλά για μενονωμένο περιστατικό από ανισόρροπο δράστη.

από την κηδεία της Marwa στην Αλεξάνδρεια(AP Photo/Nasser Nouri)

από την κηδεία της Marwa στην Αλεξάνδρεια(AP Photo/Nasser Nouri)

Την Κυριακή 5 Ιουλίου, ήρθε η οικογένεια της Marwa να παραλάβει τη σορό της, για να την κηδέψει την Δευτέρα στην Αλεξάνδρεια. Την ίδια μέρα έδινε διαδήλωση στη Δρέσδη, διαδήλωση, που μεταξύ άλλων καταδίκαζε τη σιωπή των γερμανικών και ευρωπαϊκών μηδίων.

κανονικά εδώ έχει ένα βίντεο…αν δεν το βλέπετε πηγαίνετε στην Enfant που τα κατάφερε και το έβαλε!

Και συνεχίζουμε…

Από την Kokalina αντιγράφω άλλο ένα κρούσμα ρατσισμού απέναντι σε μια γυναίκα αυτή τη φορά από την δικαιοσύνη (άλλαξα μόνο την εικόνα που είναι από άλλο ποστ της Kokalina πάλι για τη Χριστίνα και περιγράφει το πως έφτασε το, 14χρονο τότε, κορίτσι στη φυλακή):

dollη Χριστίνα Κυριμοπούλου μπήκε στη φυλακή στα 14. τα κρίματά της βαριά: και εξαρτημένη από ουσίες και με ενεργή ψυχοπαθολογία και ρομά.

η θητεία της στη φυλακή σημαδεύτηκε από μια σειρά κραυγών: συνεχείς απόπειρες αυτοκτονίας σημάδεψαν το σώμα της – η ψυχή της ήταν ήδη σημαδεμένη!

έτσι μεγάλωνε η Χριστίνα μέσα στη φυλακή.

σήμερα είναι μια νέα γυναίκα 20 ετών.

το Δίκτυο Γυναικών Ευρώπης και η Πρωτοβουλία για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων βρίσκονται κοντά στη Χριστίνα από τη στιγμή που η δικηγόρος της Χρύσα Πετσιμέρη έκανε έκκληση μέσω των ΜΜΕ (http://www.tvxs.gr/v8664) για τη στήριξή της σε στενή συνεργασία με την επιμελήτρια ανηλίκων στην οποία έχει ανατεθεί η περίπτωσή της.

Τον Ιούνιο του 2009 η Χριστίνα Κυριμοπούλου προετοιμαζόταν για το εξιτήριο από τη φυλακή.
η τελευταία εκδίκασή της υπόθεσής της, στα τέλη Μαΐου ήταν πολύ θετική: ορίστηκε η επιμέλεια της στην επιμελήτρια ανηλίκων και άνοιξε ο δρόμος για την υφ’ όρων απόλυσή της από τη φυλακή Ελαιώνα Θήβας, όπου είναι έγκλειστη.
και καθώς μια ομάδα φορέων και ανθρώπων που τη στηρίζουν προετοίμαζαν το έδαφος για την ομαλή επανένταξή της έσκασε η βόμβα: παρουσιάστηκε από το πουθενά μια ερήμην καταδίκη της σε 4 μήνες φυλάκιση για κλοπή του 2004 – όταν η ίδια ήταν ανήλικη- από δικαστήριο ενηλίκων. η καταδίκη εκδόθηκε το 2007 όταν η Χριστίνα ήταν ακόμα ανήλικη και μάλιστα έγκλειστη στις φυλακές, αλλά κανένας δεν φρόντισε να την ειδοποιήσει, ώστε να παραστεί στη δίκη!
τελείως «τυχαία» η απόφαση αυτή ανασύρθηκε πια όταν είχε ήδη δρομολογηθεί η απελευθέρωσή της.
εκείνο το Σάββατο η Χριστίνα έκανε άλλη μια απόπειρα αυτοκτονίας: έκοψε τα χιλιοκομμένα χέρια της. επίσης αντιστάθηκε στην παροχή βοήθειας από τους δεσμοφύλακες.

την Παρασκευή 3/7/2009 με θλίψη μαθαίνουμε ότι το Συμβούλιο της Φυλακής όπου κρατείται της αρνείται την υφ’ όρων απόλυση, παρά τις δικαστικές αποφάσεις και της επιβάλει πειθαρχική ποινή για την απόπειρα αυτοκτονίας και μεταγωγή σε άλλη φυλακή, μακριά από όσους την αγαπάνε και τη φροντίζουν.

σήμερα Τρίτη 7/7/2009 δυστυχώς η απόφαση για τη μεταγωγή της Χριστίνας είναι γεγονός.

έχει ορισθεί να μεταφερθεί στη φυλακή Διαβατών Θεσσαλονίκης, χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς το πότε.
όσοι έχουν τις στοιχειώδεις νομικές γνώσεις, γνωρίζουν ότι η απόπειρα αυτοκτονίας στις φυλακές δεν τιμωρείται πειθαρχικά. αυτό που επικαλούνται οι αρχές της φυλακής και την τιμωρούν είναι ότι όταν επιχείρησαν να της παρέχουν τις πρώτες βοήθειες και ενώ η Χριστίνα αιμορραγούσε τους φώναξε να μην πλησιάσουν διότι είναι φορέας ηπατίτιδας.
ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΞΕΛΑΒΑΝ ΩΣ ΑΠΕΙΛΗ
και για αυτό το λόγο την τιμωρούν!
η ίδια ζήτησε συγνώμη για το γεγονός, κλαίγοντας τους κάλεσε να της επιτρέψουν να μείνει στη Θήβα.

όλες οι εκκλήσεις της βρήκαν τοίχο! τον τοίχο μέσα στον οποίο μεγάλωσε, τον μόνο που γνωρίζει ως περιβάλλον…
ενώνουμε τη φωνή μας με εκείνους που διαμαρτύρονται για την απόφαση αυτή και σας καλούμε να προσυπογράψετε το κείμενο διαμαρτυρίας που βρίσκεται στο site της Πρωτοβουλίας για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων στο http://www.keli.gr

παράλληλα η πανεπιστημιακός Αφροδίτη Κουκουτσάκη συγκεντρώνει υπογραφές διαμαρτυρίας από πανεπιστημιακούς και ερευνητές στο christinakyrimopoulou@gmail.com

σε καλώ αγαπητέ αναγνώστη να κάνεις κάτι για αυτή τη νέα γυναίκα!

μπορείτε επίσης να πληροφορηθείτε από τα εξής:
http://crimevssocialcontrol.blogspot.com/2009/07/blog-post_1914.html
http://crimevssocialcontrol.blogspot.com/2009/07/blog-post_03.html
http://crimevssocialcontrol.blogspot.com/2009/06/blog-post_3475.html
http://giraffeforhumanrigts.blogspot.com/

http://soupbonesoup.blogspot.com/

http://www.keli.gr

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=60826

πόσο χαμηλά πια…πόσο;;;

64 Σχόλια leave one →
  1. 09/07/2009 15:26

    Δεν έχει πάτο γαμώτο…

  2. 09/07/2009 15:41

    Ρενετάκι δεν έχει!
    Τα έχω παίξει!

  3. 09/07/2009 16:09

    Μάλιστα.
    Ερώτηση αφελούς: με ποια λογική ο κατηγορούμενος έφερε στιλέτο (!) μέσα στην αίθουσα του εφετείου?? Δεν κάνουν ελέγχους στα εφετεία, μόνο στα αεροδρόμια μας ξετινάζουν;

    Μικρή παρατήρηση: όλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μας κάνουν να φτάνουμε στο σημείο να υπερασπιζόμαστε τις μπούρκες, τις μαντήλες και τον ισλαμισμό, έτσι;
    Είναι πολύ θλιβερό, αλλά συμφωνώ με τις τελευταίες τοποθετήσεις του βλάκα του Σαρκοζύ, αν και αντιλαμβάνομαι τα κίνητρα και τις σκοπιμότητές του, που δεν στηρίζω βέβαια.

  4. 09/07/2009 22:11

    Απίστευτο έτσι; Το διάβασα 3 φορές για να το πιστέψω! Τι σκατά έχουν στο κεφάλι τους μερικοί άνθρωποι ρε πούστη μου;
    Αλλά για να μην πάμε πολύ μακριά… το αφεντικό μου είναι ένας απ’ αυτούς! Άι στο διάολο τελικά τελικά!

  5. 10/07/2009 10:17

    Απίστευτο ρε μπαλόνι, έλεος, να πεθάνει η γυναίκα στα καλά καθούμενα χωρίς λόγο ; Δεν έχει πάτο όντως. Όσο για την Χριστίνα έκανα ανάρτηση αντιγραφή από σένα. Αυτό που με στεναχωρεί ακόμα περισσότερο είναι ότι πόσες περιπτώσεις δεν ξέρουμε ή δεν μάθαμε ποτέ !

    @ κροτκαρ
    «Μικρή παρατήρηση: όλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μας κάνουν να φτάνουμε στο σημείο να υπερασπιζόμαστε τις μπούρκες, τις μαντήλες και τον ισλαμισμό, έτσι;»
    Θα διαφωνήσω, δεν νομίζω ότι μου πέφτει λόγος για το αν θα φοράει μπούργκα ή μαντήλα κάποια που είναι μουσουλμάνα. Γιατί να με ενοχλεί αυτό, ίσα ίσα της λέω και μπράβο που τιμά την παράδοσή της. Δηλαδή η γιαγιάδες στα χώρια στην Ελλάδα που φοράνε μαντήλι πρέπει να το βγάλουν και να κάψουν τα σουτιέν τους ; Αυτή η λογική δεν οδηγεί στην αποδοχή της διαφορετικοτητας του άλλου αλλά σε αντιδράσεις όπως αυτού του τύπου στην Γερμανία. Φυσικά δεν λέμε ναι στην καταπίεση αλλά έχω διαβάσει πολλές συνεντεύξεις μουσουλμάνων γυναικών που δεν τους ενοχλεί καθόλου η μαντήλα, άρα με ποιο δικαίωμα να απαγορεύσω εγώ να φοράνε μαντήλα στα πανεπιστήμια ; τότε ούτε κι η κουκούλα να με πειράζει που απαγορεύτηκε.

    • 10/07/2009 12:37

      Happy Hour, εφόσον μια γυναίκα επιλέξει τη μπούρκα ή το τσαντόρ ή το οτιδήποτε, δικαίωμά της. Πολύ φοβάμαι όμως πως πολλές δεν το έχουν επιλέξει, αλλά τους έχει επιβληθεί.
      Επίσης, δεν αντιλαμβάνομαι καθόλου γιατί βάζουν αυτό το πράγμα σε τρίχρονα παιδιά. Προκαλούν ερωτικά τα τρίχρονα; Αν κάτι τέτοιο ισχύει, κάτι δεν πάει καλά με τις νοοτροπίες τους (και όχι με τη θρησκεία τους. Άλλωστε το κοράνι ΠΟΥΘΕΝΑ δεν μιλάει για μπούρκες και τσαντόρ).
      Και κυρίως, αν εγώ επισκεφτώ τη Σαουδική Αραβία, και δεν καλυφθώ από πάνω μέχρι κάτω, θα με μαζέψει η αστνομία ηθών και θα πρέπει να μεσολαβήσει το Προξενείο μου για να μη φάω βουρδουλιές. Αν πάω στη Σαουδική Αραβία, θα σεβαστώ τους κανονες της και θα κυκλοφορώ καλυμμένη και συνοδευόμενη.
      Στη Γαλλία, υπάρχει νόμος που απαγορεύει τα θρησκευτικά σύμβολα σε δημόσιους χώρους. Έτσι γουστάρουν οι Γάλλοι, να είναι λαϊκό κρατος. Με ποιο δικαίωμα κάποιοι μουσουλμάνοι (και εβραίοι) δεν το σέβονται αυτό, ενώ διαμένουν μόνιμα στη χώρα αυτή και ενδεχομένως είναι γάλλοι πολίτες;

      • 10/07/2009 12:39

        ***Αν πάω στη Σαουδική Αραβία, θα σεβαστώ τους κανονες της και θα κυκλοφορώ καλυμμένη και συνοδευόμενη, μολονότι αυτό προσβάλλει την κουλτούρα, την προσωπικότητα και τις παραδόσεις μου.
        Όπως αν με καλέσεις στο σπίτι σου, δε θα ανεβάσω τα πόδια μου στο τραπέζι, ούτε θα σου πω τι χρώμα κουρτίνες να κρεμάσεις.

    • 10/07/2009 13:28

      και στα παιδάκια δε βάζουν μπούργκες…άλλο πράγμα από τις μαντήλες…που ούτε αυτές τους βάζουν! Ή τουλάχιστον στα παιδάκια που βλέπω εγώ εδώ δίπλα να πηγαίνουν με τις μαμάδες τους στο σχολείο απέναντι!
      Αυτές καλυμένες από την κορφή ως τα νύχια (μόνο μάτια βλέπω) και τα 5χρονα κοριτσάκια τους με τα κοτσιδάκια τους και τα σορτσάκια!
      Πάντως δεν είναι ζήτημα σεβασμού στις συνήθειες του άλλου…επιμένω…είναι ζήτημα «ηθικών προτύπων»! Και σε αυτά έχω λόγο!

      • 10/07/2009 13:49

        Α, δεν έχει έρθει η μόδα στην Ελλάδα; Έχω δει στη Γαλλία, στο Βέλγιο και την Ελβετία (παίζει πολύ σαουδάραβας στην Ελβετία βέβαια, για ευνόητους λόγους!), τρίχρονα και τετράχρονα με μαντήλες και τσαντόρ! Ω, ναι!
        (στη μία περίπτωση μάλιστα, αν έχεις το θεό σου, χαζεύανε τη βιτρίνα του Λουΐ Βυττόν!!!).

      • 10/07/2009 21:39

        Εμ, μπαλούν σόρρυ, αλλά δεν έχει την πλήρη εικόνα.
        Εγώ έχω δει, αν όχι τρίχρονα, 5χρονα, 7χρονα κοριτσάκια μαντηλώμένα.
        Λίγο καιρό παλαιότερα, στην Ακ.Πλάτωνος.
        Και το τι μάχη δινόταν από τις εθελόντριες να πείσουν τους γονείς να στείλουν τα κορίτσια σχολείο.
        Οκ, μάλλον δεν είναι ο κανόνας στην Ελλάδα, αλλά υπάρχει το φαινόμενο.

  6. 10/07/2009 10:55

    @Μανέτ
    Τα σκατά που έχουν οι άνθρωποι στο κεφάλι του φροντίζουν να τους τα βάζουν καθημερινά τα κανάλια. Έχεις παρατηρήσει πόσο συχνά τον τελευταίο, πάλι, καιρό εμφανίζεται ο Καρατζαφύρερ και οι λοιποί φίλοι του στο Μέγκα; Μάλλον το ΠΑΣΟΚ δεν τραβάει και παίζει ξανά με τη φωτιά το συγκρότημα εκκολάπτοντας το αυγό του φιδιού για να κόψουν από τη ΝΔ. Επικίνδυνα παιχνίδια που γεννούν πολλούς «Καζάκους»! Άλλωστε το σκηνικό ξεκίνησε σε παιδική χαρά της Δρέσδης (της Δρέσδης που ισοπεδώθηκε πλήρως στον ΙΙ Παγκόσμιο Πόλεμο)! Δεν σου θυμίζει αμυδρά τη παιδική χαρά στον Αγ. Παντελεήμονα που οι «αγανακτισμένοι» κάτοικοι την έκλεισαν για τα παιδιά μεταναστών; Βρίσκονται ανάμεσά μας βρε Μανέτ!
    @Κροτ
    Μέγα θέμα! Το δεύτερο που βάζεις…για το πρώτο απορώ κι εγώ!
    Κοίτα λοιπόν τι σκεφτόμουν: δεν θα υπερασπιστώ σε καμία περίπτωση οτιδήποτε επιβάλλεται σε γυναίκες (και σε άντρες) για λόγους θρησκείας, «παράδοσης» ή «αισθητικού προτύπου». Η επιβολή μπορεί να είναι έμμεση ή άμεση (δηλαδή με τη συγκατάθεση ή μη αυτού ή αυτής στην οποία εφαρμόζεται η επιβολή), αλλά πάντα είναι επιβολή!
    Από αυτό, όμως, μέχρι του να επιβάλουμε το ακριβώς αντίθετο, η απόστασή είναι τεράστια! Γιατί πώς θα πείσεις μια γυναίκα (ή ένα άντρα) πως το θρησκευτικό αίσθημα είναι σημαντικό για αυτή που το νιώθει και μόνον για αυτή; Και ότι αυτό αρκεί; Ότι δεν χρειάζεται δηλαδή να διαχωρίζει τον εαυτό της από τις υπόλοιπες γυναίκες φορώντας μαντήλα προκειμένου να δηλώνει το θρησκευτικό της αίσθημα; Αν θυμάμαι καλά, οι διαδηλώσεις από τις μουσουλμάνες στη Γαλλία είχαν σύνθημα ακριβώς αυτό, τη θέληση για έκφραση της πίστης και διαχωρισμό από τις υπόλοιπες γυναίκες!
    Αυτό χρειάζεται παιδεία.
    Αλλά δυστυχώς οι συντηρητικές φωνές στην Ευρώπη δυναμώνουν…και όχι μόνο οι ρατσιστικές, αλλά και οι θρησκόληπτες φωνές. Οι Εκκλησίες (όλες) στο φόβο της «σούπας της παγκοσμιοποίησης που αλώνει πολιτισμούς και εθνικές ταυτότητες» ανασυντάσσονται και χτίζουν μέτωπα! Σκληραίνουν τη στάση τους, απαιτούν από τους πιστούς, αλλά ειδικά τις πιστές (μιας και οι πλειοψηφία των θρησκειών είναι άκρως ανδροκρατούμενες και φαλλοκρατικές) την όσο το δυνατόν εντονότερη έκφραση της θρησκευτικής τους ταυτότητας!
    Το να κάνεις λοιπόν πολιτική -τύπου Σαρκοζί- είναι σαν να θεωρείς πως οι μόνες που βιώνουν αυτή την πίεση είναι οι μουσουλμάνες και εσύ, σαν μέγας σωτήρας, θα τις γλυτώσεις! Αλλά έτσι τις στοχοποιείς κιόλας, αυτές και τη θρησκεία – κουλτούρα τους! Ενώ, ας πούμε, οι καθολικές γυναίκες στην Πολωνία που απαγορεύεται να κάνουν έκτρωση…αυτές δεν θα σωθούν;;;
    Μεγάλη κουβέντα…θα τη συνεχίσω μάλλον σε ποστ!

  7. 10/07/2009 10:58

    @Happy Hour
    ήρθες την ώρα που κατέβαζα τα προικιά…
    μάλλον όμως τελικά απαντάω και σε σένα με αυτό που λέω στην Κροτ!
    Θα τα πούμε όλα αυτά όμως σε ποστ που θα ετοιμάσω!
    Μπονζουρ!!!!

  8. 10/07/2009 12:50

    Για να μην παρεξηγηθώ, σε καμία περίπτωση δεν υπερασπίζομαι το Σαρκοζύ, έτσι;

    Απλά για μένα το θέμα είναι πάρα πολύ σύνθετο, και σημειώνω έναν μικρό λίνδυνο που ελλωχεύει. Η λογική «ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου» είναι ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ. Επειδή διαφωνείς με τον καπιταλισμό κι επειδή στον καπιταλισμό πάει κόντρα ο ισλαμικός φονταμενταλισμός αλλά και διάφοροι δικτατορίσκοι, δε σημαίνει πως θα υπερασπιστείς τους δεύτερους που είναι εξίσου επικίνδυνοι.
    Επειδή θεωρείς απαράδεκτη την αμερικάνικη ιμπεριαλιστική επέμβαση στο Ιράκ ή στη Γιουκγκοσλαβία, δεν θα φτάσεις να υπερασπιστείς το Σαντάμ ή το Μιλόσεβιτς (θαρρώ). Κι όμως, πολλοί το κάνουν.

    Για μένα το βασικότερο είναι πως ο ισλαμικός φονταμενταλισμός (και δυστυχώς παρασυρμένοι συχνά και οι απλοί μουσουλμάνοι) βάζει δύο μέτρα και δύο σταθμά. Στις μουσουλμανικές χώρες κάνω ό,τι γουστάρω και δεν θα μου βάζει η Δύση κανόνες (σωστό εν μέρει). Στη Δύση πάλι κάνω ότι γουστάρω και επιβάλλω να γίνονται σεβαστές οι πολιτιστικές μου ιδιαιτερότητες, ενώ εγώ δεν σέβομαι τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες της Δύσης.
    Θεωρώ απαράδεκτο πχ το γεγονός ότι στην Βρετανία, για να μην αισθανθούν προκαλούμενα τα μουσουλμανάκια, εστάλη εγκύκλιος στα σχολεία που έλεγε να μην υπάρξουν φάτνες στις γιορτές των Χριστουγεννων, αλλά μόνο χριστουγεννιάτικα δέντρα και να περιοριστούν οι αναφορές στο χριστιανισμό. Έλεος!
    Θεωρώ ελεεινό, να οπισθοδρομεί μια χώρα σαν τη Γαλλία που έχει θεσμοθετήσει το απόλυτα λαϊκό κράτος εδώ και 3 αιώνες. Δλδ δεν της κάνει κουμάντο ο καθολικισμός της Γαλλίας και θα της κάνει ο Μωάμεθ;
    Θεωρώ φριχτή πρόκληση να δέχονται ρατσιστικες επιθέσεις οι ομοφυλόφιλοι στην Ολλανδία από τσαμπουκάδες μουσουλμάνους.

    Το γενικεύω, το ξέρω, αλλά όταν έλεγα πριν «δεν υπερασπίζομαι τη μαντήλα», εννοούσα: εγώ προσωπικά θεωρώ οπισθδρόμηση και καταπίεση τη μνατήλα. Όποια γουστάρει ας τη βάλει. Αλλά αν θες να σεβαστώ τις πολιτιστικές σου ιδιαιτερότητες στο σπίτι μου, πρέπει να σεβαστείς κι εσύ τις δικές μου, όπως και τους κανόνες μου.

    [σεντονάκι άπλωσα, μπαρδόν!]

    • 10/07/2009 21:47

      «Θεωρώ απαράδεκτο πχ το γεγονός ότι στην Βρετανία, για να μην αισθανθούν προκαλούμενα τα μουσουλμανάκια, εστάλη εγκύκλιος στα σχολεία που έλεγε να μην υπάρξουν φάτνες στις γιορτές των Χριστουγεννων, αλλά μόνο χριστουγεννιάτικα δέντρα και να περιοριστούν οι αναφορές στο χριστιανισμό. Έλεος!»

      Και εγώ το θεωρώ βλακώδες και υποκριτικό και πολλά. Αλλά μόνο που σκέφτομαι ότι μπορεί παιδάκια να γλύτωσαν από την υποχρέωση να παίξουν τον Χριστούλη, το βοσκό, τον κερατά Ιωσήφ, τους κομπογιανίτες μάγους κλπ, χαμογελάω!

      «Θεωρώ ελεεινό….» Ταμάμ.

  9. 10/07/2009 13:19

    @Κροτ
    1ον. Όπως έχουμε ξαναπεί, τα σενδόνια (μονά-διπλά-υπέρδιπλα, λινά-βαμβακερά-σατέν) καθώς και όλα τα είδη προικός (προσόψια και τραπεζομάνδηλα) είναι εξόχως ευπρόσδεκτα στο μαγαζί μας!
    2ον. Δεν έχεις άδικο…συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Αυτό που λέω όμως είναι άλλο, λέω πως το θέμα βρίσκεται αλλού και όσο δεν το βάζουμε εκεί, τόσο θα χάνεται η ουσία. Πώς θα πείσεις αυτές τις γυναίκες πως αυτά τα ζητήματα δεν είναι ούτε κουλτούρα, ούτε παράδοση με ένα θέσφατο τρόπο; Άλλωστε τη κουλτούρα και την παράδοση μας τις διδάσκουν από την γέννησή μας!
    Και αυτά δεν τα νικάς με νόμους, τα νικάς με παιδεία! Και στην έξαρση του φονταμενταλισμού, αν εσύ απαντήσεις με σταυροφορία ενάντια στον φονταμενταλισμό (εσύ ο πολιτισμένος) δεν βλέπω να έρχονται θετικά αποτελέσματα! Αυτό πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε!

  10. 10/07/2009 13:50

    Συμφωνώ εν μέρει κόκκινο μπαλόνι μαζί σου. Όμως γιατί είναι θέμα παιδείας η μαντήλα ; Κι επιμένω μην ξεχνάτε ότι και στην Ελλάδα μέχρι πριν λίγα χρόνια στα χωριά φοράγαν μαντήλα και γενικά οι γυναίκες φρόντιζαν να μην δείχνουν πολλά γυμνά μέρη του σώματος. Για να μην παραξηγηθώ δεν νοσταλγώ την εποχή του Πάγκαλου (του παππού όχι του νυν) αλλά δεν νομίζω ότι είναι θέμα παιδείας. Μάλλον είναι θέμα συνήθειας, παράδοσης και θρησκευτικού πιστεύω.
    @ κροτκαρ «Στη Γαλλία, υπάρχει νόμος που απαγορεύει τα θρησκευτικά σύμβολα σε δημόσιους χώρους»
    Δηλαδή αν εγώ πάω με σταυρουδάκι στο λαιμό θα μου πούνε κάτι, αν φοράω κομποσκοίνι στο χέρι ή μήπως ένας παπάς δεν μπορεί να κυκλοφορήσει, μήπως ένας σατανιστής με σύμβολα 5αλφες δεν μπορεί ; Τι τους πειράζει η μαντήλα ; Έχουμε ανεξιθρησκεία ή όχι ;
    Μπαλονι κάνε το ποστ να απλώσουμε σεντόνια, προβλέπεται μάχη, πάω να φέρω ενισχύσεις 🙂

    • 10/07/2009 14:21

      Happy Hour, στη Γαλλία ο χωρισμός κράτους εκκλησίας είναι γεγονός από την Γαλλική Επανάσταση και μετά.
      Υπάρχει ανεξιθρησκεία, απαγορεύεται όμως ο προσυλητισμός. Οκ, δύσκολα τα όρια.
      Η απαγόρευση θρησκευτικών συμβόλων αφορά τους δημόσιους χώρους, όπως δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία, σχολεία, πανεπιστήμια, δικαστήρια κλπ. Κανείς δεν απαγορεύει το σταυρουδάκι στο πάρκο ή στην καφετέρια. Μια βόλτα στις αραβογειτονιές του Παρισιού το αποδεικνύει.

      Επαναλαμβάνω πως το πρόβλημά μου είναι πως αμφιβάλω πόσο «με τη θέλησή τους» φοράνε μαντήλα οι γυναίκες αυτές. Πόσο με τη θέλησή τους φορούσαν τσεμπέρι οι γιαγιάδες μας εν τέλει; Αν κάποια δεν ήθελε να το φορέσει, μπορούσε; Χμμμ… Πώς θεωρούνταν όσοι «περπατούσαν στο δρόμο ασκεπείς»?

      Εν πάσει περιπτώσει, το ότι δεν φοράμε πια μαντήλια και τσεμπέρια, προσωπικά το θεωρώ πρόοδο. Όπως και το ότι όποια θέλει μπορεί να βάλει, δεν απαγορεύεται.

      Το φυλακισμένο μου σχόλιο με τα λινκς (Μπαλόνι free poor comment please!) είναι πιο σαφές, ας μην ξαναγράφω τα ίδια.

  11. 10/07/2009 14:16

    «Αν στην έξαρση του φονταμενταλισμού, εσύ απαντήσεις με σταυροφορία ενάντια στον φονταμενταλισμό (εσύ ο πολιτισμένος)», απλά θα φανατίσεις περισσότερο το φονταμενταλισμό.

    Το ζήτημα είναι πως όταν σε έδαφος ευρωπαϊκών χωρών εφαρμόζονται προξενειά, τριπλοί και τετραπλοί γάμοι (1 κύριος με 3 ή 4 κυρίες), κλειτεριδεκτομές, φόνοι βιασμένων κοριτσιών ή ανύπαντρων εγγύων για λόγους τιμής και λοιπά, και λοιπά… κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις αποτελούν ποινικό αδίκημα (ακριβώς όπως και η επίθεση του μαλάκα του ποστ εναντίον της κοπέλας) και στην πολιτισμένη Δύση, αυτά τιμωρούνται και στα δικαστήρια, τι να κάνουμε;

    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως αυτό δεν λύνει το πρόβλημα. Σε ευρωπαϊκές χώρες που δέχτηκαν πολύ μουσουλμανικό στοιχείο εδώ και πολλάάάάά χρόνια (όχι χτες, σαν εμάς), τα προβλήματα είναι προφανή και ακόμα παραμένουν άλυτα, ακριβώς λόγω έλλειψης παιδείας (συχνά και από τις δυο πλευρές), επειδή τελικά νικά ο φόβος κι επειδή οι ευρωπαίοι Καρατζαφέρ καλά κρατούν. Εμείς φυσικά, δεν το βλέπουμε καν πως άλλοι τα έπαθαν πριν από μας, μπας και διδαχτούμε και αποφύγουμε κάποια λάθη. Απλά χάσκουμε ακούγοντας τον Καρατζαφέρ να αλωνίζει. Ως είθισται.

    Ένα άλλο πρόβλημα είναι τα κρυφά (διότι παράνομα) μουσουλμανικά συμβούλια που εκτελούν χρέη προξενήτρας/δικαστή/οικογενειακού συμβούλου και πάει λέγοντας και μερικές φορές εφαρμόζουν τη σαρία μες το Άμστερνταμ, το Ελσίνκι ή το Βερολίνο. Το πρόβλημα είναι πως αυτοί οι άνθρωποι έφυγαν από τις πατρίδες τους για οικονομικούς λόγους, αλλά μετέφεραν μικρές Σομαλίες/Ιράν/Πακιστάν κλπ εκεί που πήγαν. [Αν σας θυμίζει κάτι αυτό, στη ΝΥ το λένε Αστόρια και Λιτλ Ίταλυ και το δημιουργήσαν οι πολιτισμένοι μετανάστες πρόγονοί μας. ]
    Εκεί, αν και συμβαίνουν παράνομα και απαράδεκτα πράγματα (όπως κλειτεριδεκτομές, προξενειά, τιμωρίες άπιστων/ανυπάκουων συζύγων κλπ), το επίσημο κράτος δεν μπορεί να επέμβει, γιατί κανείς δεν το καταγγέλει βέβαια. Άντε να το λύσεις αυτό το πρόβλημα.

    Φυσικά και δεν υπερασπίζομαι το καπιταλιστικό κράτος που εκμεταλλεύεται αυτούς ανθρώπους και τους αφήνει στα σκοτάδια τους ακριβώς για να βλέπει τους πληβείους να σφάζονται, αποκομίζοντας το ίδιο και το κεφάλαιο οφέλη.
    Αλλα με ενοχλεί να βλέπω τη Δύση που όπως και να το κάνεις, ειδικά στο γυναικείο ζήτημα είναι πιο μπροστά από οποιονδήποτε άλλον, να αποκτά μικρούς θύλακες Τεχεράνης και Καμπούλ. Και μου τη δίνει, εγώ να δέχομαι τη μαντήλα, κι ας διαφωνώ, αλλά να γίνομαι αντικείμενο σχολίου (ή να θεωρούμαι «εύκολη», «πουτάνα» κι ότι «¨τα θέλει ο κώλος μου») επειδή φοράω μίνι, ντεκολτέ ή εξώπλατο. Οκ, μου τη σπάει και το γεγονος ότι αυτά τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιούν κότες σαν τη Λώρη Κέζα, αλλά είναι ένα γεγονός και αν κάνουμε πως δεν το βλέπουμε, απλά θα διογκώνεται.

    Τι κάνεις σε αυτές τι περιπτώσεις; Είναι πολύ λεπτές οι ισορροπίες.

    Για ρίχτε μια ματιά και εδώ, να δείτε τι παίζει στην παγωμένη Φινλανδία, εν είδει παραδείγματος:
    http://ovigreek.blogspot.com/2009/04/blog-post.html
    http://ovigreek.blogspot.com/2006/09/episode-iv.html
    http://ovigreek.blogspot.com/2006/09/ainen-saido-episode-iv12_11.html
    http://ovigreek.blogspot.com/2006/09/okonainen-episode-v.html

    Σημειωτέον δε πως η Φινλανδία είναι μια πολύ κλειστή κοινωνία που άρχισε να δέχεται μετανάστες πολύ πρόσφατα, γιατί στο παρελθόν ήταν φτωχή χώρα. Σαν την Ελλάδα δλδ…

  12. 10/07/2009 14:45

    i did dear Krot και διαβάζω τα φινλανδικά!
    προς το παρόν διάβασα το 1ο και δεν σοκάρομαι ομολογουμένως! Τα ξέρω!
    Πριν 4 χρόνια ήμουν σε ένα συνέδριο στην Ολλανδία (εκεί γνώρισα την υπέροχη κουζίνα τους….μπλιααααααααααχ….γιαααααααααααακ). Έπαιζε λοιπόν ένα σεμινάριο σχετικά με την είσοδο της Τουρκίας στην Ε.Ε. Μάλιστα, επειδή είχε τεράστια συμμετοχή (η τούρκικη αντιπροσωπία ήταν τεράστια στο συνέδριο…νέα παιδιά όλες και όλοι) το επανέλαβαν μετά από 2 μέρες! Εκεί λοιπόν μπορούσες να διαπιστώσεις πως η στάση των κεντροευρωπαίων απέναντι στα φαινόμενα αυτά ήταν τουλάχιστον αμήχανη! Έλεγε η Φιλανδέζα, δηλαδή, πως είχε δημιουργηθεί θέμα με τις σχολικές πισίνες, όταν οι Τούρκοι ζήτησαν να είναι χωριστές οι ώρες για κορίτσια και αγόρια! Και πως το Φιλανδικό κράτος αρνήθηκε!
    Οι Τουρκάλες στο σεμινάριο (περιέργως συμμετείχαν στη συζήτηση περισσότερες γυναίκες από άντρες) έλεγαν αυτά ακριβώς που λέμε κι εμείς σε σχέση με τους Έλληνες του εξωτερικού, πως δηλαδή μετέφεραν μια εικόνα της Ελλάδας του ’60 και πως δεν προέρχονται από αστικά κέντρα αλλά από τη φτωχή και συντηρητική επαρχία!
    Ήταν συγκλονιστικό να συνειδητοποιείς πως οι νέες κοπέλες από την Άγκυρα και την Κωσταντινούπολη (όλες σε πανεπιστήμια) έβαζαν το cultural Islam με πολύ διαφορετικό τρόπο απ’ ότι ήταν έτοιμη η Ευρώπη να το δει. Πάλευαν για ισότητα των γυναικών στην ουσία του πράγματος και εξοργίζονταν που στο όνομα της ισότητας έμπαινε η κατάργηση της μαντίλας.
    Τι εννοώ: τα ζητήματα κουλτούρας (και τι εννοούμε στην τελική με τον όρο κουλτούρα και παράδοση) είναι πολύ σύνθετα. Αν, ας πούμε, διδάσκεσαι το Κοράνι από τον Ιμάμη, ή τον Χριστιανισμό από το παπά της ενορίας σου…ο «θεός να σε φυλάει»!!!

  13. 10/07/2009 15:39

    Αλλα με ενοχλεί να βλέπω τη Δύση που όπως και να το κάνεις, ειδικά στο γυναικείο ζήτημα είναι πιο μπροστά από οποιονδήποτε άλλον
    Εντελώς όμως διαφωνώ αλλά επειδή το Σ/Κ κατεβάζω ρολά, θα περιμένω το ποστ ειναι πολλά που θέλω να πω, να έχεις γενικά θέμα για τη γυναίκα ε; και για τη διαφορετικότητα ε ; και να ναι σουπερ ποστ ε ;

    Καλό Σ/Κ και στις 2, φιλιά !
    🙂

  14. 10/07/2009 16:24

    Ουιιιιιιιιιιιι, που λέει και η Μανέτ!
    Ήρθε το ΣΚ και πάμε για mega events!! Τι να σας λέω…κρουαζιέρα με τον Τιτανικό θα κάνουμε (που λέει και μια φίλη μου)
    Το ποστάκιον το ξεκίνησα και θα το ολοκληρώσω μέσα στο ΣΚ για να το ποστάρω Δευτέρα πρωί, να προλάβει και η Happy Hour να σηκώσει τα ρολά!

    Και ναι, θα είναι γενικό αλλά πάντα σε σχέση με τη διαφορετικότητα!
    Σμουτς !
    υ.γ. αν πνιγώ με τον Τιτανικό…μην κλάψετε για μένα, κλάψτε για το καράβι που χάθηκε!

  15. 10/07/2009 16:39

    Μπαλούν, συμφωνώ με το τελευταίο σου σχόλιο απόλυτα.
    (Μολονότι, θεωρώ πως καλά έκανε το φινλανδικό κράτος και αρνήθηκε. Μια πιο σολωμόντεια λύση, θα ήταν να ορίσει κάποιες ώρες ή κάποιες πισίνες όπου θα γινόταν σεβαστό το θεματάκι των συγκεκριμένων, αλλά και πάλι τίθεται κι ένα θέμα αρχής).

    Happy Hour, έγραψα ολόκληρα κατεβατά, απομονώνεις δυο φράσεις, λες πως διαφωνείς και δεν εξηγείς καν γιατί.
    Να περιμένω αποσαφηνίσεις;
    Θα ήθελα π.χ. να μου υποδείξεις μια χώρα στον πλανήτη, μη δυτική, που να επιφυλάσσει καλύτερη θέση στη γυναίκα από τις δυτικές κοινωνίες. Πρόσεξε, γιατί μάλλον δεν διάβασες προσεκτικά, δεν είπα πως στη Δύση έχουμε την ΙΔΕΑΤΗ κατάσταση, αλλά πως έχουμε την καλύτερη από τις υπάρχουσες. Κι όταν λέω «Δύση» προφανώς δεν εννοώ την Ελλάδα (ή τουλάχιστον όχι κυρίως την Ελλάδα).
    Κατά τα άλλα, σεβαστά τα κατεβασμένα ρολά, ας τα ξαναπούμε τη Δευτέρα.

    Α, και μιας και το έφερε η κουβέντα, προφανέστατα το ζήτημα ΔΕΝ είναι η μαντήλα. Η μαντήλα είναι minor και τεχνηέντως οι ισλαμιστές την έκαναν παντιέρα για να αποσιωπώνται άλλα πιο ουσιαστικά και κομβικά ζητήματα. Και η Δύση έπεσε στη λούμπα και παίζει το παιχνιδάκι τους (ή επίτηδες κάνει την πάπια για τα άλλα).

    Θα βάλω πάντως μια υπόθεση εργασίας:
    Ας υποθέσουμε ότι ζω στο Βέλγιο κι ότι έχω δυο παιδάκια. Τα παιδάκια μου πάνε στο βέλγικο σχολείο. Κι εκεί έχουν για δασκάλα μια Μαροκινή δεύτερης γενιάς που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βέλγιο, έχει την βέλγικη υπηκόοτητα και έχει σπουδάσει στο βέλγικο πανεπιστήμιο εκπαιδευτικός. Η Μαροκινή είναι μουσουλμάνα προφανώς και φοράει τη μαντήλα της.
    1η περίπτωση: απλά φοράει τη μαντήλα της και κατά τα άλλα κάνει τη δουλειά της μια χαρά. Οκ μεν, αλλά τα παιδιά του δημοτικού διαμιρφώνουν πρότυπα και βάσει των δασκάλων τους.
    2η περίπτωση: εκτός από την εικόνα-πρότυπο της μαντήλας, κάνει και μια μικρή προπαγάνδα στην τάξη. Εδώ τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα, μάλλον.

    Θέλω να πω ότι, εγώ που είμαι άθεη (ή χριστιανή, ή βουδίστρια ή ανιμίστρια ή ό,τι να’ναι), θέλω τα παιδιά μου να διαμορφώσουν τις θρησκευτικές τους αντιλήψεις και πεποιθήσεις χωρίς επηρρεασμούς τέτοιου τύπου. Και σαφέστατα δεν επιθυμώ η μαντήλα να αποτελέσει πρότυπο γι’αυτά. Και προφανέστατα δεν θα ήθελα να έχουν για δασκάλα μια γυναίκα με μαντήλα, όπως ακριβώς δεν θα ήθελα να είχαν και μια γεροντοκόρη θεούσα με κότσο και αντιλήψεις του 1800.

  16. 10/07/2009 19:30

    Κοκκινομπαλονάκι καλημέρα σου (τι καλημέρα και τι καλησπέρα δηλαδή…)
    Να μην πω και γω τα ίδια και χειρότερα για τα όσα αναφέρεις…
    Απλώς ενημερώνω ότι για την Χριστίνα οι κινήσεις (φαίνεται γίναν λίγο βιαστικά) (δικαιολογημένο) και:
    από τό «κελί» για υπογραφές σε στέλνουν στους «πανεπιστημιακούς» (κι έτσι αναγκάστηκα να υπογράψω κι εγώ εκεί, παρόλο που καθόλου δεν είμαι…)
    Για περισσότερα, τα ‘γραψα και στον βz:

    http://parodos.wordpress.com/2009/07/04/%ce%b7-%cf%86%cf%85%ce%bb%ce%b1%ce%ba%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%b5%cf%86%ce%b7%ce%b2%ce%b5%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%87%cf%81%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%af%ce%bd%ce%b1%cf%82/#comments

    Όσο για την άλλη δολοφονία συμφωνώ με την Κροτ για τις μπούρκες και τις μαντήλες: Αυτό που μ’ ενοχλεί είναι που πολλές φορές ως γυναίκες «εσωτερικεύουμε» την καταπίεση που λένε και οι αναλυτές, και τι να πεις σ’ αυτές που σου λένε ότι η μαντήλα «τις εκφράζει»… Τα ίδια λένε και για τον τελετουργικό ευνουχισμό τους (τα’χουμε πει, τα’χουμε ξαναπεί…)

    Συμφωνώ ενολίγοις με την Κροτ σε ό λ α : Ξέρετε, υπήρχε (υπάρχει ακόμα, ελπίζω) μια φεμινίστρια σε μια μουσουλμανική χώρα (έχει υποστεί φυσικά άπειρες απειλές για τη ζωή της, από τούς μουσουλμάνους που λένε ότι η μαντήλα είναι «επιλογή τών γυναικών», και «τούς περιποιεί τιμή») που απάντησε μία φορά πολύ απλά: » Αν νομίζετε ότι η μαντήλα περιποιεί τιμή, να την φοράτε εσείς». (Φυσικά τής ξανααπάντησαν ότι αν συνεχίσει έτσι θα την σκοτώσουν). Αυτή είναι η ελευθερία τών επιλογών. Και να μην ξεχνάμε και τις δολοφονίες που έχουνε γίνει (στη γερμανία και αλλού) στέλνοντας οι οικογένειές τους από το ιράν το ιράκ και αλλού, τούς αδελφούς να σκοτώσουν τις αδελφές που επέλεξαν «τον δυτικό τρόπο ζωής» και ερωτεύτηκαν, και θέλησαν να ζήσουν ελεύθερες «σαν γερμανίδες»
    Να μην κοροϊδευόμαστε. Καμιά προσωπική και ελεύθερη επιλογή δεν παίζει εδώ – όπως δεν έπαιζε και στις γιαγιάδες που φορούσαν το μαντήλι, αγαπητή Happy Hour. Απόδειξη ότι – όσες – μπόρεσαν να το βγάλουν – μόλις μπόρεσαν να το βγάλουν – το έβγαλαν. Εκτός αν κυκλοφορείς κι εσύ με μαντήλι. Να μην εξιδανικεύουμε έννοιες όπως η «παράδοση» που λειτουργούν συντηρώντας τήν καταπίεση και τη κυριαρχία, κ υ ρ ί ω ς εναντίον τών γυναικών.
    Μού έκανε πάντα εντύπωση, σε βαθμό εκνευρισμού, όταν έβλεπα – και εδώ και σε δυτικότερες χώρες – ζευγάρια μουσουλμάνων: αυτός ελεύθερος και ωραίος, με τα μοντέρνα του τα ρουχαλάκια, κι αυτή στον μεσαίωνα με τις κελεμπίες. Κατά τ’ άλλα ερωτευμένοι, μια χαρά.

    Να μη μιλάμε ούτε για έρωτα ούτε για ελευθερία, αν δεν σεβόμαστε αυτές τις πολυταλαιπωρημένες έννοιες, που έχουν στοιχίσει και πολύ αίμα (στον δυτικό κυρίως κόσμο, τι να κάνουμε; ) – κι όταν πας στο σπίτι τού άλλου – τα’πε η Κροτ πολύ καλά – δεν πλακώνεις στις μπουνιές τη γυναίκα σου στο σαλόνι, ούτε την βάζεις κάτω και την ευνουχίζεις, λέγοντας «μην ασχολείσαι εσύ, αυτή είναι η δικιά μου ελευθερία, έτσι το’χουμε εμείς και η παράδοσή μας» …

    Εν πάση περιπτώσει, και επειδή και ο Ν.Ago έκανε μια τέτοια συζήτηση τις προάλλες, «αν η μετανάστευση είναι ευλογία ή κατάρα», έχω να πω, προσωπικά, πως σε ευλογία μπορεί να μετατραπεί αυτη η κατάρα αν ο μετανάστης αφήσει τον εαυτό του να κερδίσει και κάτι από την δύση: αν κουβαλάει το χωριό του μαζί του στην Κοπεγχάγη, και είναι και περήφανος γι’ αυτό, και θέλει και η γυναίκα του και τα παιδιά του να κάνουν δ ι α τ ή ς β ί α ς το ίδιο, τότε απλώς τρώει λίγο καλύτερα, δεν μετακινείται καθόλου.

    Έχει ένα κόστος η μετακίνηση, κυρίως αν πρόκειται να σε ωφελήσει και στο μυαλό, πέραν τού στομαχιού…

    (τα φιλανδικά τα’χα δει πριν από καιρό, από κάποια αναδημοσίευση τής L’ enfant αν θυμάμαι…)

  17. 11/07/2009 03:05

    Έχει ξεκινήσει παρόμοια κουβέντα και στης enfant που πρώτη εν Ελλάδι ανέδειξε το θέμα (πριν και από το TVXS) και θα προσπαθήσω να μην ανακυκλωθώ.

    Από τις απόψεις που κατατέθηκαν εδώ συμφωνώ περισσότερο με τις κροτ και χάρη. Η θρησκευτική και πολιτισμική ελευθερία είναι αυτονόητο ότι πρέπει να γίνονται σεβαστές σε προοδευτικές και ανεκτικές κοινωνίες. Όχι όμως και να ενθαρρύνεται ή να αποκτά ειδικά προνόμια μια θρησκεία ή τρόπος ζωής. Εγώ δεν το εξετάζω τόσο από την οπτική αν εκφράζει μια μειοψηφία ή πλειοψηφία, όσο την επιζήμια κοινωνική επηρροή που μπορεί να έχει ο δογματικός συντηρητισμός καλυμένος πίσω από φαινομενικά αθώα σύμβολα. Η Ευρώπη (αποφεύγω τον όρο «Δύση», μου θυμιζει το «ανηκομεν εις την Δύσην» του «εθνάρχη», εκτός αν θέλω να αποδόσω αρνητική χροιά) θεωρώ ότι έχει πετύχει σε ένα ικανοποιητικό βαθμό να περιορίσει το ρόλο της θρησκείας και άλλων παρωχημένων επινοημάτων και αφιονιών. Και όχι βέβαια επειδή μια μέρα οι παπάδες και οι άρχοντες αποφάσισαν να γίνουν πιο διακριτικοί και διαλλακτικοί, αλλά από την πίεση ανθρωπιστικών προοδευτικών ρευμάτων και κινημάτων. Από τους αρχαίους αγνωστικούς φιλοσόφους μέχρι το Τζιορντάνο Μπρούνο, το Νίτσε, το Μαρξ και τους σύγχρονους. Αυτό συνήθως αποσιωπάται ή ξεχνιέται. Η παιδεία σίγουρα βοηθάει, αλλά είναι μακροπρόθεσμη διαδικασία. Πρέπει παράλληλα να χτυπηθούν οι πυρήνες του αφιονισμού και της αντίδρασης. Και όχι βέβαια μόνο στην περιφέρεια τοου κόσμου. Όταν κάνει δημόσιες δηλώσεις ο Πάπας π.χ. κατά της προφύλαξης στο σεξ θα πρέπει να διωχτεί σαν εγκληματίας πολέμου! Γιατί το AIDS σήμερα σκοτώνει πιο πολύ κόσμο απ’ ότι οι πόλεμοι. Ομοίως και διάφοροι αγιατολάδες και μουλάδες με παρόμοιες απόψεις.

    Όταν απαλλαγούμε από το αφιόνι, εννοώ το θρησκευτικό φανατισμό, όχι την προσωπική πίστη του καθενός, πιστεύω ότι θα μειωθεί πολύ και η προκατάληψη και φοβικότητα απέναντί της. Θεωρώ υποδειγματικό τον τρόπο που ενσωμάτωσε η πάλαι ποτέ κραταιά ΕΣΣΔ τις ασιατικές δημοκρατίες, που ουσιαστικά προηγουμένως ήσαν τσαρικές αποικίες. Καζάκοι, Τουρκμένοι, Ουζμπέκοι κ.α. έγιναν σοβιετικοί πολίτες με ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους Ρώσους. Στο προτσές βέβαια, επί πατερούλη ιδίως πήγαν κάμποσοι παπάδες και μουλάδες να συναντήσουν τον εργοδότη τους με λίγο άκομψο τρόπο, αλλά όχι εντελλώς αδίκως.

    Εμένα δε με ενοχλεί τόσο αισθητικά η μαντίλα και η μπούρκα όσο το προπαγανδιστικό υπόβαθρο που την επιβάλει. Αν κάποιες κυρίες επιλέγουν να τις φοράνε ακόμα δε λέω να το απαγορεύσουμε, αλλά αν το φαινόμενο είναι μαζικό δεν πείθομαι ότι είναι συνειδητή επιλογή και όχι επιβολή.

    Στα δικά μας τώρα. Υποστηρίζουν πολλοί, ακόμα και από το χώρο της αριστεράς, ότι πρέπει το κράτος να χτίσει τζαμί στην Αθήνα, και αλλού ενδεχομένως, για τους μουσουλμάνους που κατοικούν στη χώρα, κυρίως ξένους. Ναι μεν οι πιστοί στο Μωάμεθ δικαιούνται να έχουν ένα χώρο θρησκευτικής έκφρασης, παρόμοια με τους χριστιανούς, αλλά γιατί να γίνει το κράτος εργολάβος ενός τέτοιου έργου; Για να είμαι απόλυτα δίκαιος, οφείλω να συμπληρώσω ότι δε θα έπρεπε να χτίζει ούτε χριστιανικές εκκλησίες! Ας τις χτίσουν μόνοι τους αν θέλουν οι πιστοί, οι ενορίες ή δωρητές. Αποστολή του κράτους είναι να προσφέρει άλλες υποδομές στους πολίτες: σχολεία, νοσοκομεία, συγκοινωνίες, χώρους άθλησης και αναψυχής. Δεν καταλαβαίνω τη λογική να ιδιωτικοποιούμε τα δημόσια αγαθά και να κρατικοποιούμε τις ιδιωτικές ψυχώσεις!

    Από αλλού ξεκίνησα και αλλού κατέληξα. Θα σταματήσω κάπου εδώ τον… φιντελικό μου, ελπίζοντας να έχω συμβάλει σε κάτι στη συζήτηση, και… απειλώντας να επανέλθω αν χρειαστεί.

    • 11/07/2009 21:00

      Τσαλ, γι’αυτό σε θεωρώ διανοούμενο. Γιατί τα κάνεις τάληρα, έχοντας πάντα πυκνό, συνεκτικό και σαφή λόγο.
      Συμφωνώ σε όσα λες μέχρι κεραίας.

  18. 11/07/2009 22:47

    αυτό το περί «κρατικοποίησης τών ιδιωτικών ψυχώσεων» κάνει πολλά τάλαρα, Τσαλ.
    Στα τής Κροτ επομένως πρόσθεσε και δικό μου φιλάκι

    ( : edo platy xamogelo palioy typoy : )

    • 12/07/2009 22:37

      λέγετε του τέτοια και δεν θα κρατιέται…πιο Λένιν και αηδίες…και Οσκαρ θα ζητήσει!!!
      είμαι σε ευχάριστο mood! το καράβι δε στούκαρε!

  19. 12/07/2009 02:06

    Ευχαριστώ τις καλές κυρίες για τα καλά τους λόγια, παρακαλώ λίγο πιο σεμνά μόνο να δείχνουν την… προσωπολατρεία τους, γιατί θα επιστρέψει η «μητερούλα» του blog και μπορεί να χουμε προβλήματα 🙂

    @κροτ
    Λες αν ήταν αλλιώς τα πράγματα να με πρότειναν για βραβείο Λένιν;

    @χάρη
    Ξαναδιαβάζοντας την προηγούμενη τοποθέτησή μου, ξεχώρισα αυτό:
    Στο προτσές βέβαια, επί πατερούλη ιδίως πήγαν κάμποσοι παπάδες και μουλάδες να συναντήσουν τον εργοδότη τους με λίγο άκομψο τρόπο, αλλά όχι εντελλώς αδίκως.
    Μάλλον είμαι κακός… I’m bad, που έλεγε και ο μακαρίτης αφρολευκός.

    Τον Ράτσιγκερ συμφωνείτε αμφότερες να τον… αφορίσουμε έτσι;

    ΥΓ: Μήπως αυτή η «συνεννοχή» στον τίτλο γράφεται με ένα νι;

    • 12/07/2009 20:59

      Η «μητερούλα» θα χρειαστεί να αποδεχτεί τις αδυναμίες, διατί να το κρύψωμεν άλλωστε;
      Για το Βρεβείο Λένιν, δεν ξέρω, έχεις να επιδείξεις συγγραφικό έργο ή μόνο δημόσιες τοποθετήσεις σε βλογζ? Άρχισε από τώρα, πάντως, προλαβαίνεις μέχρι να αποκατασταθεί το βραβείο Λένιν!!!!

      (ναι, με ένα -ν- γράφεται, αλλά αγαπάμε πολυτεχνίτες και τους συγχωρούμε τα ορθογραφικά τους! 😉 )

      • 12/07/2009 22:35

        ώχου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        συνενοχή, συνενοχή, συνενοχή, συνενοχή, συνενοχή, συνενοχή,

  20. 12/07/2009 08:24

    Αγαπητή φίλη διάβασα έκπληκτη το άρθρο σου, δυστυχώς οι άνθρωποι πλέον βάζουν χωρίσματα ακόμα και στο διπλανό τους.Θ α μπω στις διευθύνσεις που γράφτε για να υπογράψω , ίσως είναι το πιο απλό πράγμα που μπορώ να κάνω για όλους αυτούς.

  21. 13/07/2009 02:03

    Δεν εποφθαλμιώ προφανώς το Λένιν Λογοτεχνίας, αλίμονο γιατί θα σηκωθεί το πληχτρολόγιο να με χτυπήσει!
    Αλλά το Λένιν… Ειρήνης, για τη συνολική δράση μου. Που ακόμα δεν είναι μεγάλη, αλλά αναπτύσσεται 🙂 Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως το βραβείο δεν δίδεται μετά την κατάρρευση της σοβιετίας!

    Όσκαρ ευχαριστώ, δε θα πάρω.

  22. 13/07/2009 10:35

    από καταγγελία του ρατσισμού ξεκίνησε το ποστ…
    σε διθυράμβους ψωνισμένων πτηνών κατέληξε!
    τι να πει κανείς!
    o tempora o mores!

    Τσαλ, σε κάθε περίπτωση, εμείς, το κοινό σου, σε στηρίζουμε και σου είμαστε πιστοί!

  23. 13/07/2009 10:36

    MY comment is awaiting moderation?!?!?!?!?

    what the hell?!?!?!?

  24. 13/07/2009 11:22

    Καλημέρα !
    Είναι φανερό πως έχω πέσει σε σπείρα και ό,τι πω θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μου, χιχι! Το ποστ κοντεύει να αλλάξει όχι μόνο χαρακτήρα αλλά και τα ρούχα του, χα! Ο τσαλαπετεινός να διαβάσει τον αριστεριξ που το είδα στον αντιδρασεξ και λύθηκα στα γέλια (κάντε κλικ στην εικόνα για να κατέβει το αρχείο) http://satyroi1987.wordpress.com/2009/07/10/%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BE-%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%84/
    🙂

  25. 13/07/2009 11:27

    Βρε Happy Hour, τι σπείρα; Κουβέντα κάνουμε!
    Στο κάτω κάτω δεν είναι δεδομένο πως όσα λένε οι περισσότεροι είναι και τα σωστά. Στην Ελλάδα οι περισσότεορι ψηφίζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ! Δίκιο έχουν;

    Απλά είναι ίσως λίγο πιο χρήσιμο για την κουβέντα, το «συμφωνώ» ή το «διαφωνώ» ή το «πιστεύω ότι…» μας να συνοδεύεται κι από κάνα δυο επιχειρήματα.

    [ο Αριστερίξ όντως τα σπάει!]

  26. 13/07/2009 11:31

    Καλημερούδια! : )

  27. 13/07/2009 11:34

    Απαπα, πλάκαν έκαναν καλέν !
    Ωραία λοιπόν αυτοσυγκεντρώνομαι (ομ…ομ…ομ λέω!) και ξεκινάω την αντιπαράθεση … εκτός κι αν αναρτηθεί επιτέλους αυτό το ποστ που έταξες, ναι σε σένα το λέω μπαλόνι (μην τάζεις σε παιδί γιατί το θυμάται), λοιπόν ;

  28. 13/07/2009 11:56

    λοιπόν…μπονζουρ κορίτσια (ο Τσαλ πού είναι άραγες;;;)
    @ΗΗ
    έγραφα το κείμενο…αλλά τα πήρα τώρα με τα της Πάτρας και γράφω αυτό!
    Λέω να το βάλω κανα 2 μέρες στο ψυγείο και να το βγάλω δροσερό-δροσερό από Τετάρτη!
    Ο Αριστερίξ τα σπάει, το είδα πρωί πρωί που είχα λίγο χρόνο!!!!
    Λίγο χρόνο ζητώ να τελειώσω το ποστάκιον και έρχομαι!

    Τι ωραία που σας έχω εδώ και τα λέμε!!!

  29. 13/07/2009 12:54

    ΗΗ, βάλε κάνα σμάιλυ βρε παιδάκι μου να καταλαβαίνουμε, κι εμείς οι αργοί!!!!

    Μπαλούν, ας πούμε πως στο επιτρέπουμε! 🙂

  30. 13/07/2009 12:56

    Ρε, μην γράφεται την Happy Hour, ΗΗ.
    Ανατριχιάζω και μόνο που το βλέπω.
    (Heil Hitler για όσους το ξεχνάν)

  31. 13/07/2009 13:26

    το έβαλα το ποστάκι…
    θενξ Κροτ : Ρ
    Καλά ρε Αντιδρασέξ…μη φωνάζεις…το κόβω! (σόρρυ Happy Hour)

  32. 13/07/2009 13:29

    🙂
    Επιτρέπουμε επιτρέπουμε, ειδικά αν αλλάξεις και τον τίτλο με ένα νι όπως είπε και το συμπαθές πτηνον.

    Αντίδραση να φύγεις να πας αλλού που σπιλώνεις το χαρούμενο όνοματάκι μου :), άλλωστε εμείς δεν είμαστε τόσο μεγάλοι για να θυμόστε αυτά που λες !

  33. 13/07/2009 13:31

    Το έχουμε κάνει το ποστ μπουρδέλο, με το συμπάθειο κιόλα μανίτσα, 🙂 !

  34. 13/07/2009 13:41

    Μανίτσα, τα μπουρδέλα εμείς τα αγαπάμε…κορίτσια είναι κι εκεί! Μη νοιάζεσαι.
    Ο Αντιδραστικός γκρινιάρης είναι πάνω από 80 ετών και αυτές οι εκλάμψεις που έχει με Χιτλερικούς συμβολισμούς είναι λογικές στην ηλικία του! Μη τον ξεσυνερίζεσαι…μόνο ναι να του λες…

  35. 13/07/2009 13:48

    Ok, όπως φαίνεται και στο λινκι πάρα κάτω, μπορεί να σημαίνει δεκάδες άλλα πράγματα, καθείς με τα κολλήματα του και εγώ με τους φασίστες.

    http://en.wikipedia.org/wiki/HH

    http://en.wikipedia.org/wiki/88_(number)

    http://www.adl.org/hate_symbols/numbers_88.asp

    Μην προσβάλλετε τα μπουρδέλα, εκεί υπάρχει οργάνωσης, τάξις, σειρά, προτεραιότητα.
    Αντ’αυτού μπορείτε να λέτε «Κυβέρνηση το κάναμε εδώ μέσα», «ελληνικό κράτος έχουμε γίνει» ή «εδώ μέσα γίνεται της Αριστεράς».

  36. 13/07/2009 13:50

    ρε συ αντιδρασέξ, ούτε που το είχα σκεφτεί!
    απλά είναι σόρτκατ και βολεύει! τσκ!

  37. 13/07/2009 13:54

    αααα. περιμένω έγκριση ο αντιδραστικός. Να εγκριθώ πάραυτα, γιατί αλλιώς θα βγάλω πολλά άπλυτα στη φόρα!

  38. 13/07/2009 13:58

    Φχαριστώ. Είδες άμα έχεις τα κατάλληλα επιχειρήματα?

  39. 13/07/2009 13:58

    έβαλες πολλά λίνκια γέρο…αλλά εγκρίθηκες…και μη μας απειλείς εμάς!!!! ΑΝΤΕ!

  40. 13/07/2009 14:03

    Δηλώνω ευθαρσώς και με πάσα ειλικρίνια στο… ποίμνιο, ότι δεν επιδιώκω καμμία προσωπολατρεία. Παραμένω απλός εργάτης της Διεθνούς και Διαρκούς (σε γραμμή και με το Διαρκές Συνέδριο της παράταξης http://www.tvxs.gr/v16235) Επανάστασης, και μου αρκεί η ιστορική δικαίωση!

    @Κροτ
    Το μακαρίτη τον Άλντο Μόρο που τον θυμήθηκες; Άλλου που δε θέλω να λέω πάλι για την προβοκάτσια της ακροδεξιάς και του Βατικανού στις Ερυθρές Ταξιαρχίες και τον «κακό δάσκαλο».

    @Χάπυχουρ
    Σπείρα; Πάλι θα μας πουν συμμορίτες; Θα μπορούσες να πεις φράξια, σέχτα, γκορουπούσκουλο έστω. Ο Γαλάτης που διαφημίζεις δεν έχει σχέση με τον άλλο με τα μωβ κάγκελα ε;

    @κροτ Παρτ ΙΙ
    Στις τελευταίες εκλογές πάντως πρώτο κόμμα βγήκε η αποχή… με ποσοστό που μόνο ο «εθνάρχης» και ο Mr Carmina Burana έπιαναν.

  41. 13/07/2009 23:29

    Σχετικά με το «καφτό» θέμα των οίκων ανοχής, στηρίζω την κοινωνικοποίηση του σεξ, τη σεξουαλική απελευθέρωση και την κατάργηση της άδικης κατανομής σεξουαλικών ρόλων και των ταξικών σεξουαλικών φραγμών.

    Αναμένουμε το μπαλόνι να ανατρέψει στις προγραμματικές δηλώσεις να μας πει αν είναι συμβατά αυτά με τις επίσημες θέσεις, ή αν ισχύει ακόμα αυτό που λέγαν παλιά:
    Αυτά τα λεν οι αριστεροί για να – μπιπ – τσάμπα!

  42. 13/07/2009 23:30

    Α μπράβο διόρθωσες και το «νν»

  43. 14/07/2009 00:18

    πρέπει να πω αγαπημένε μου Τσαλ…πως τα σχόλιά σου είναι στολίδια και μιλώ κυρίως για το πρώτο φιντελικό σου σχόλιο! Δεν το σχολίασα, τρέχοντας με διάφορα, αλλά ευτυχώς το σελοφάν κλάμπ φρόντισε να δώσει τα εύσημα!!
    Σ’ευχαριστώ για τη συμβολή σου στις συζητήσεις εδώ μέσα (ακόμα και όταν είσαι έτοιμος να κρεμάσουμε αστούς και αποστάτες…όπως σου έχει βγει τελευταίως ιδιαίτερα έντονα…καλέ, δε πας διακοπές καμιά βδομάδα στο νησί να χαλαρώσεις; Το έταιρο πουλί δείχνει να σε θέλει ειλικρινώς…κι αν τα βρεις σκούρα, σφύρα! )

  44. 14/07/2009 10:04

    Να κάνω μια διόρθωση κι εγώ στο προτελευταίο σχόλιό μου, ήθελα να πω «ανατρέξει» αντί «ανατρέψει».

    Ευχαριστώ όλες και όλους για εύσημα, αν και κρίνοντας ταξικά και ιστορικά, δε χρειάζεται να μου δίνονται ειδικά εύσημα, γιατί αυτό μπορεί να τροφοδοτήσει.. ηγεμονισμό και βοναπαρτισμό!

    Για διακοπές και μπάνια του λαού δεν μπορώ να φύγω ακόμα, μέχρι να απακατασταθεί η δημοκρατία στην Ονδούρα και να εξασφαλιστεί ότι δε θα περάσουν τίποτα έκτακτα αντιλαϊκά μέτρα ως συνήθως μέσα στα θερινά τμήματα. Το έταιρο πουλί με θέλει για προφανείς ιδιοτελείς λόγους. Να με αποσπάσει από την πολιτική κονίστρα για αρκετό χρόνο ώστε να πραγματοποιηθούν απερίσπαστες προκεχωρημένες συγκυβερνητικές ζυμώσεις!

  45. 14/07/2009 11:49

    Τσαλ, ετοιμάζει ο Συκ πραξικόπημα?!

  46. 14/07/2009 12:01

    Εγώ πάντως νομίζω πως τζάμπα τον υποπτεύεται ο Τσαλ…μπορεί να έχουν φτάσει και τίποτα ωραίες μελαμψές Πολυνησιώτισσες και να θέλει να του κάνει και το απαραίτητο «κονέ».
    Αν και αυτό με τη συγκυβέρνηση…δε μου ακούγεται απίθανο!

  47. 16/07/2009 23:54

    @κροτ
    Μάλλον βελούδινη αντεπανάσταση ετοιμάξει, για πραξικόπημα δεν τον έχω ικανό.

    @μπαλόν
    Για σωματεμπορεία… χμμ… δεν ξέρω, δεν το αποκλείω!

    Το καινούριο με τον Τοτό το μάθατε;

    Ενδεχόμενη η συνεργασία ΣΥΝ-Οικολόγων Πρασίνων

Trackbacks

  1. Επιλογές εκ της σύνταξης « ΚΕΛΑΗΔΙΣΜΑΤΑ
  2. Eden à l’ouest « Кроткая

Σχολιάστε