Skip to content

Η ελευθερία του λόγου

20/10/2009

Έχει όρια η ελευθερία του λόγου;

Η δημοκρατία οφείλει να επιτρέπει σε όλα τα λουλούδια να ανθίζουν;

μεγάλη κουβέντα θα μου πείτε…

και για το ζήτημα των φασιστών και των Χρυσαύγουλων τα έχουμε πει και τα έχουμε ξαναπεί!

Αλλά για τον σεξισμό, ας πούμε, τι έχουμε να πούμε; Αν ο λόγος που παράγεις ή αναπαράγεις είναι σεξιστικός, προσβλητικός δηλαδή ως προς το φύλο ή τη σεξουαλικότητα ενός ατόμου, μπορεί να θεωρηθεί ρατσιστικός; Προφανώς, αλλά πόσο ρατσιστικός είναι; Τι βαθμούς ρατσισμού πρέπει  να δείξει το ρατσιστόμετρο (ξέρετε, εκείνο το πορτοκαλί τετράγωνο ειδικό θερμόμετρο με τις θαλασσί και μωβ βούλες που βρίσκουμε στην οδό Βύσσης)

ratsistometro

προκειμένου να αποφασίσει ο διαχειριστής ενός ιστολογίου ή ενός φόρουμ να σβήσει ένα σεξιστικό σχόλιο; Και οι υπόλοιποι και οι υπόλοιπες που συμμετέχουν,  τι έχουν να πουν;

Λένε π.χ. μην ταΐζετε το αδηφάγο κήτος και συμφωνώ! Εντάξει λοιπόν, εγώ δεν θα απαντάω. Δεν θα απαντάω γιατί δεν αντέχω τον οχετό που θα ακολουθήσει! Αλλά ο οχετός υπάρχει ήδη εκεί, σε κοινή θέα και υπάρχουν και κάποιοι ή κάποιες που αντιδρούν.

Αυτό λοιπόν που αδυνατώ να εννοήσω είναι πώς χρησιμοποιούμε την ελευθερία του λόγου και την δημοκρατία ως απάντηση σε όλους αυτούς που ζητούν το μπανάρισμα τέτοιον σχολίων;  Είναι η χυδαιότητα, η μισαλλοδοξία, ο ρατσισμός και ο σεξισμός πράγματα που πρέπει να μάθουμε να ανεχόμαστε; Να τα ανεχόμαστε επειδή η δημοκρατία μας χωράει όλους; Ή μήπως είναι άλλο πράγμα όλα αυτά και άλλο ο σεξισμός; Μήπως τελικά ο σεξισμός είναι απλά μια «φεμινιστική» ευαισθησία και άρα είναι απλά ζήτημα θεώρησης το αν πρέπει να το χτυπάμε ή να το προσπερνούμε;

Δεν ξέρω…εγώ προσωπικά δεν μπορώ να είμαι ανεκτική! Και αν ο χώρος που εμφανίζονται τέτοια στοιχεία δεν κάνει κάτι σύντομα ώστε να πάψει να είναι χώρος απόθεσης ραδιενεργών αποβλήτων και να ξαναγίνει χώρος ενημέρωσης, απλά θα πάψω να τον επισκέπτομαι!

Για δείτε μια άλλη περίπτωση:

Χτες που τα λέγαμε με την Πετρούλα μου έδειξε αυτό εδώ το site.

Miss_Phnom_Penh_2Εντυπωσιάστηκα και σας το δείχνω. Είναι καλλιστεία, αλλά διαφορετικά από αυτά που έχουμε συνηθίσει. Τα μοντέλα είναι γυναίκες όλων των ηλικιών που έχουν ακρωτηριαστεί από νάρκες. Γυναίκες με τεχνητά μέλη που ποζάρουν πανέμορφες στον φακό για να καταδείξουν το φοβερό πρόβλημα που συνεχίζει να υπάρχει στον κόσμο με τις χιλιάδες νάρκες που είναι σπαρμένες! Και στην Ελλάδα υπάρχουν τέτοια ναρκοπέδια, είνα γνωστό αυτό.

Πέρυσι ο διαγωνισμός ήταν στην Αγκόλα, φέτος είναι στην Καμπότζη. Η κυβέρνηση της Καμπότζης ισχυρίστηκε πως ο διαγωνισμός είναι κοροϊδευτικός για τα θύματα και υποβαθμίζει την αξιοπρέπειά τους (The government has stated that Miss Landmine Cambodia 2009 «would make a mockery of Cambodian land mine victims» and undermine their «dignity and honour»). Και τον απαγόρευσε!

Δείτε την διαμαρτυρία που έστειλαν οι διοργανωτές.

Τα θέματα είναι φαινομενικά μη σχετικά…ε, δεν το νομίζω!

Kαι φαίνεται σαν να βάζουν δύο αντιθετικά ζητήματα.

Σας τα θέτω και τα δύο!

Τροφή για σκέψη, ε;

Advertisements
20 Σχόλια leave one →
  1. 20/10/2009 16:13

    Επί της διαδικασίας να σημειώσω καταρχήν, πως ρατσιστικό είναι κάτι που θίγει τη ράτσα, δηλαδή τη φυλή, και σεξιστικό κάτι που θίγει το φύλο. Από κεκτημένη ταχύτητα ή απλούστευση συχνά κατατάσσουμε ως ρατσιστικό οτιδήποτε θίγει γενικώς κοινωνικές ομάδες και τροφοδοτεί προκατάληψη και μισαλλοδοξία.

    Είχα δει την εκπομπή του Δανέζη σχετικά με τον περσινό διαγωνισμό με τα θύματα από νάρκες στην Αγκόλα. Μου προκαλεί αντιφατικά συναισθήματα το όλο εγχείρημα. Αφενός είναι ασφαλώς δικαίωμα κάθε ανθρωπου να προβάλει κάτι που τον αφορά και να επιζητά το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης, αλλά από την άλλη η «θεσμοθέτηση» με προβληματίζει. Ας πούμε ότι είναι σχετικά ανώδυνο να φτιάχνουμε προϊόν διασκέδασης από χαζοχαρούμενα αρτιμελή κοριτσάκια με φιλοδοξία να γίνουν Ζιζέλ και Ναόμι («συμβατικά» καλλιστεία), το άλλο όμως διαφέρει. Σίγουρα παίζει ρόλο και πως «σερβίρεται», αν έμφαση δηλαδή δίνεται στην κοινωνική διάσταση ή το σόου.

    Περί ελευθερίας και δημοκρατίας συμφωνώ με την εισήγηση. Η (αστική) δημοκρατία όπως λειτουργεί συχνά αναγκάζεται να «ανεχτεί» περιθωριακά και επιβλαβή στοιχεία, όπως οι χρυσαυγίτες. Εγώ προσωπικά πιστεύω πολύ περισσότερο στο σοσιαλισμό και λιγότερο στη δημοκρατία. Ο σοσιαλιστής δε διστάζει να πάρει ακόμα και σκληρά μέτρα κατά της αντίδρασης αν χρειαστεί, χωρίς να φοβάται ότι θα φανεί ότι μειώνεται έτσι η δημοκρατικότητά του.

  2. 20/10/2009 16:24

    Αγαπητέ σύντροφε Τσαλ,
    έθεσα τον σεξισμό ως ρατσισμό για να δείξω πως έχουμε άλλη αντιμετώπιση για το ένα και άλλη για το άλλο! Τα έχω βάλει και με τους θαμώνες του εν λόγω «καφενείου», όχι μόνο με τους διαχειριστές!
    Στο ζήτημα των καλλιστείων βάζω πιο ψηλά το πολιτικό μήνυμα από όλα τα άλλα γιατί μάλλον αυτός είναι ο τρόπος που τα ίδια τα θύματα θέλουν να το δουν. Δεν είναι γυναίκες με νοητική υστέρηση, έχουν επίγνωση της συμμετοχής σε έναν τέτοιο διαγωνισμό και το κάνουν για να γίνει πιο ορατό το ζήτημα. Το visibility έχει μεγάλη σημασία και πρέπει να δουλεύεις και με λογικές μάρκετινγκ όταν θες να το πετύχεις, λέω τώρα εγώ!

  3. 20/10/2009 17:40

    Καλό μου μπαλόνι
    επέτρεψέ μου στη συζήτηση που θες να ανοίξεις να προσθέσω τον όρο discrimination που μάλλον περιγράφει πιο αποτελεσματικά όλα όσα θα θέλαμε να εντάξουμε κάτω από την ομπρέλλα του ρατσισμού απέναντι στη φυλή, την ιδεολογία, το φύλο κτλ.
    Ο σεξισμός είναι μια έννοια που στο ελληνικό πολιτισμικό υπόβαθρο δεν είναι απόλυτα καθορισμένη και που κατά πάσα πιθανότητα μπορεί και να έχει διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά από την σκανδιβαβική του, ας πούμε, ερμηνεία. Κατι σαν το bullying δηλαδή, που είναι μια έννοια που στη περίπτωση της ελλάδας, λόγω αυτής της ιδιοσυγκρασίας, δεν είναι τόσο κολάσιμη όσο στη βόρεια ευρώπη. Άσε που πολλές φορές, η καταγγελία του σεξισμού γίνεται με μια αποστασιοποίηση που τσακίζει τη πολιτική ορθότητα και του πλέον δυσκοίλιου. Δες γνωστό πολιτικό που θεωρητικά αγωνίζεται ενάντια στις διακρίσεις αλλά δε ξεχνά να περάσει και από την εκπομπή του έλληνα πρωταθλητή του σεξισμού Θ. Αναστασιάδη. Επιπλέον, η καταγγελία από μόνη της είναι απόλυτα ελλειπής τρόπος αντιμετώπισης ενός discrimination (σύμφωνα με τις έρευνες). Η σωστή ενημέρωση και η άμεση επαφή του θύτη και του θύματος του discrimination είναι η καλύτερη.
    Φοβάμαι ότι μάλλον ξεχειλώνω το θέμα, οπότε κλείνοντας θα σου πρότεινα για το ζήτημα του φόρουμ που παρακολουθείς και ταράζεσαι να εφαρμόσεις τη τακτική του παλιού καλού ακόλαστου ελληνικού bullying πριν αυτό αποκτήσει την πολιτική ορθότητα που του αξίζει! 😀

  4. 20/10/2009 18:58

    Ήρεμα μπαλονάκι …
    Ο τρόπος έκφρασης της προσωπικότητας καθενός
    είναι αυτό που τον κατατάσσει αναλόγως !!!
    Κι η συνετότερη αντίδρασή μας είναι η περιφρόνηση …
    Την καλησπέρα μου …

  5. 20/10/2009 19:27

    καλησπέρα σας…
    για να μη μπλεκόμαστε, μιλάω για το tvxs και για τα τρολ που κυκλοφορούν μέσα σε αυτό και σε κάθε (άσχετη ή σχετική δεν έχει σημασία) ιστορία και φροντίζουν να μπαχαλοποιούν τα πάντα εκτοξεύοντας χολή, από σεξιστικές βρισιές μέχρι απειλές!
    Με ενοχλεί λοιπόν που σχεδόν όλοι όσοι σχολιάζουν εκεί ποιούν την νήσσα και το tvxs αφήνει αυτά τα πράγματα να συνεχίζονται! Αν ήταν οπουδήποτε αλλού, μπορεί και να προσπερνούσα, αλλά εκεί…είναι βαρύ!
    @Αφεντικό
    τι είναι ρε συ το bullying;
    Καλά έκανες και έφερες τον όρο discrimination…πώς να το λέγαμε αυτό στα ελληνικά; (πολύ διεθνισμός έπεσε σε αυτό το βλογ…θα ανοίξω offshore βλογ) 🙂

  6. 20/10/2009 20:45

    χε χε χε
    τον έκοψαν τον άρρωστο! Του διέγραψαν τα σχόλια!
    κάτι είναι κι αυτό!

  7. 20/10/2009 21:42

    Αυτά τα «καλλιστεία» είναι από τα πιο δυνατά «αντέ γαμηθείτε» που έχω εισπράξει για τον ευρωπαϊκό καλοζωισμό μας.
    Καταλαβάναινω τις όποιες ενστάσεις για «αποδοχή του ρόλου των καλλιστειών ως μέσο προπαγάνδας», αλλά είναι τοσο βαθειά υπονευμετική η κίνηση αυτή, που δεν μπορεί να αφομειωθεί, τουλάχιστον στις χώρες με ναρκοπέδια
    Παρ` εκτός και στρουθοκαμηλίσουμε πως «αυτά συμβαίνουν αλλού»… Και δεν δούμε το δικό μας Έβρο…

  8. 20/10/2009 21:55

    Τι να σου πω, βρε μπαλονίτσα? 🙄
    Εγώ σε τέτοια λειτουργώ πολύ εν θερμώ (τα παίρνω σε χρόνο dt και μετά αρχίζω…), χωρίς να ΄ναι το καλύτερο πάντα βέβαια. Σε κάποια σάιτς που συχνάζουν τρολς, μήπως ένα μέιλ στο διαχειριστή να ΄ταν καλή λύση! 🙂

  9. 20/10/2009 23:14

    discrimination: διάκριση
    bullying: τραμπουκισμός-προπηλακισμός

    Το θέμα που θίγεις αγαπητή μου Μπαλόνη είναι για 200 σχόλια και άκρη να μην βγάζουμε.

    Επειδή έτυχε να δω την κουβέντα στην οποία αναφέρεσαι (φαντάζομαι εννοείς αυτήν για τους κυνηγούς στον Έβρο) και έλαβα και θέση έχω να πω τα εξής:

    Η μαλακία κυριολεκτικά είναι υγεία, μεταφορικά είναι δυστυχώς ανίκητη.
    Και από ένα σημείο και έπειτα, απλά δεν ασχολείσαι. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ανεκτή η συμπεριφορά.

    Απλά αυτά τα άτομα πρέπει να απομονώνονται, σε ένα φόρουμ δυστυχώς αυτό είναι δύσκολο.

    Πάντως, είναι άλλο πράγμα η ελευθερία του λόγου και άλλο πράγμα η χυδαιότητα. Και όχι, δεν μιλάω για πολιτική ορθότητα. προφανώς και είμαι ο τελευταίος που θα την υπερασπιστεί.

  10. 20/10/2009 23:31

    βρε βρε βρε! Μαζευτήκατε πάλι!
    @Γατουλέα
    Καλωσήρθατε αγαπητέ γάτε!
    Όντως, γροθιά στο στομάχι τα καλλιστεία και συμφωνώ με αυτό που γράφεις και στο δικό σου ποστ, πως θα μπορούσαμε να προτείνουμε κάτι αντίστοιχο (λέμε τώρα) για τα θύματα του Έβρου. Αν και νομίζω πως κάπου-κάποτε είχε πάρει το μάτι μου μια έκθεση φωτογραφίας, αλλά αυτό είναι τελείως «άλλη πίστα» στο ζήτημα του visibility!
    @Renata
    Εμ σε ξέρω, δε σε ξέρω; 😉
    Μάλλον όμως συνέβη αυτό που λες στο tvxs, κάτι σχετικό έλεγε ένας που αντέδρασε μαζί με μένα εκεί…ότι θα προχωρήσει σε πιο δραστικά μέτρα! Πάντως και πάλι δεν τον μπλόκαραν τον τυπά, απλά του έσβησαν τα συγκεκριμένα σχόλια! Έχει γίνει καφενές κι εκεί ρε γαμώτο!
    @Αντιδρασεξ
    καλά ντεεε, ξέρεις αγγλικά, ώχου πια (μα τι θαμώνες έχω; τι γνώσεις, τι ευρυμάθεια, τι κουλτούρα!)
    ψιτ, να σου πω…ο αντισεξιστικός λόγος δεν είναι απλά ζήτημα πολιτικής «ορθότητας»…διαφωνείς, το καταλάβαμε…είναι όμως πολιτικό ζήτημα σίγουρα! Περισσότερο πάντως από την χυδαιότητα που είναι ηθικό. Ωραία συζήτηση θα μπορούσε να είναι αυτή!

  11. 21/10/2009 10:20

    Καλημέρα.
    Δεν είναι εύκολο να οριοθετήσει βέβαια ο καθένας τα όρια της ελευθερίας. Ακόμη και τα προσωπικά μας όρια αλλού τα ελαστικοποιούμε και αλλού τα ισχυροποιούμε.
    Πάντως βάζοντας μια άλλη διάσταση στο θέμα, θα έλεγα πως οι ακραίοι (εθνικιστές, ρατσιστές, σεξιστές κτλ) ισχυροποιούν ακόμη και όταν στομώνουν το διάλογο, με την ένοια ότι οι αντιρρήσεις ισχυροποιούν τα επιχειρήματά μας, τα μεθοδεύουν και τα κωδικοποιούν, τα κρατούν σε εγρήγορση και συνεχή επικαιροποίηση. Πιο πολύ με απασχολεί η σιωπηλή πλειοψηφία που δεν λέει τι σκέφτεται, που δεν ξέρω αν σκέφτεται, αν συμφωνεί, αν διαφωνεί. Αυτή η σιωπηλή πλειοψηφία που εκλέγει κυβερνήσεις του Κέντρου, που την πολλή συγχώνευση των ιδεών, τη μετέτρεψε σε χώνεψη και εξαφάνισή τους. Αυτή η σιωπή που με κάνει να υποψιάζομαι ότι δεν την αφορούν οι ιδέες και οι ευαισθησίες είναι πιο ενοχλητική από τα μπαχαλάκια τρολλς

    • 21/10/2009 10:31

      ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ!!!!
      Μπράβο βρε Γιώργο, νομίζω πως αυτό με ενοχλεί περισσότερο από όλα!
      Και ειδικά στο σεξισμό…η σιωπή είναι εκκωφαντική! (με τον ρατσισμό, καμιά φορά, οι απαντήσεις από τους αντιρατσιστές είναι χειρότερου επιπέδου από των ρατσιστών, στον σεξισμό όμως…σιγή)!

  12. 21/10/2009 10:46

    Εμένα με τρομάζει η λογοκρισία,σε κάθε της μορφή…
    Θεωρώ πως όλα τα πράγματα ισορροπούνε από μόνα τους.. και δεν χρειάζεται παρέμβαση από τρίτο άτομο….
    Ολες οι γυναίκες βρεθήκαμε απέναντι σε σεξιστικές συμπεριφορές.. θεωρώ όμως πως η σωστή αντίδραση είναι η αυθόρμιτη αντίδραση…που έχει προκύψει από την σωστή διαπαιδαγώγιση …. και όχι ο φασισμός μιας λογοκρισίας…έστω και όταν είναι αμυντικός…
    Στην εποχή που ζούμε… δεχόμαστε τόσα ερεθίσματα.. που είναι αδύνατο να τα ελέγχουμε ή να τα λογοκρίνουμε όλα…
    Πρέπει λοιπόν να έχουμε την δυνατότητα να τα κρίνουμε και να τα απομονώνουμε μόνοι μας…

  13. 21/10/2009 10:59

    Ρε συ… δεν έχω τι να πω!
    Έχω μείνει μαλάκας με τα καλλιστεία…
    Όσο για τους μαλάκες τρόλ… είμαι κι εγώ της γνώμης να μην απαντάς!

  14. 21/10/2009 11:21

    Υπάρχει όμως και η αυτολογοκρισία…
    Βρέθηκα σε θέση να γράψω κάποια στιγμή στο blog μου για τη δημοσιογραφία της Μαργωμένου στην Καθημερινή ότι στάζει «ανοργασμικό δηλητήριο».Επίσης στο blog του Συλλόγου Συμβασιούχων στις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες έγραψα κάποια στιγμή για την «εθνική μας γεροντοκόρη», την Εθνική Βιβλιοθήκη. Ξέρω ότι «σεξίζουν» οι παραπάνω χαρακτηρισμοί, αλλά είναι ακριβώς αυτό που ήθελα να πω, με τα χαρακτηριστικά που τυποποιημένα στο πολιτιστικό μας περιβάλλον περιγράφουν μια ορισμένη συμπεριφορά. Δεν θα στεγνώσω την έκφρασή μου κάνοντάς τη πολιτικά ορθή. Με την ίδια λογική θα χαρακτηρίσω με στερότυπες εκφράσεις μια αντίστοιχη «ανδρική» συμπεριφορά. Αυτά, σε ένα blog. Σε μια ομιλία, σε μία εφημερίδα, σε μία συγκέντρωση δεν θα τα χρησιμοποιούσα ίσως. Γιατί εκεί θα επέβαλα σε κάποιους να τα ακούσουν…

  15. 21/10/2009 11:28

    Μα, άλλο ο σεβασμός και ο μη-σεξισμός και άλλο η αυτολογοκρισία και ο ευνουχισμός.
    π.χ. το «ανοργασμικό δηλητήριο» δεν είναι σεξιστικό και ας αναφέρεται στο σεξ, γιατί κατ’ αναλογία για έναν άντρα θα πεις «ανέραστη χολή» πχ. (ου μην και «αγάμητη»).
    Πιο σεξιστικό κατ’εμέ είναι το «τράβα να πλύνεις κάνα πιάτο μωρή» και ας μην αναφέρεται στο σεξ.

  16. 21/10/2009 18:01

    Αυτό που σε ενοχλεί είναι που μιλάει/γράφει κάποιος με τον οποίο διαφωνείς ή που μιλάει/γραφει χυδαία ; Υποθέτω πως είναι το δεύτερο, αρα δεν είναι θέμα ελευθερίας του λόγου αλλά μάλλον παιδείας, ανατροφής ή και συνήθειας του ομιλούντα/γραφούντα. Άρα το να απαγορεύσεις σε κάποιον να εκφράζεται ή να σβήσεις το σχόλιο του δεν διορθώνει την κατάσταση, ο τρόπος σκέψης του δεν αλλάζει. Μόνο αν αποκτήσουμε καλύτερη και περισσότερη παιδεία θα αλλάξουν αυτά τα φαινόμενα. Σε πρακτικό επίπεδο ο καθένας έχει την ελευθερία στο δικό του μπλογκ ή σαιτ να κάνει ότι θέλει, οπότε ότι τον ενοχλεί πολυ απλά ας το σβήσει.

    Όσο για τον σεξισμό αυτό που είπε ο Αντίδραση στο τελευταίο του σχόλιο (αντε πλυνε κανα πιάτο) είναι πολύ σωστό. Αυτό είναι σεξισμός, γιατί απευθύνεται σε κάποιον κάνοντας διάκριση απο το φύλο του (γυναίκα = πλένω πιάτα). Τα σχόλια γύρω απο το σεξ τύπου «ανέραστος» και «ανοργασμικός» δεν νομίζω ότι ειναι σεξιστικά.
    Γενικά αν θέλουμε να πουμε για τις διακρίσεις είναι πάρα πολλές αυτέε που κάνουμε καθημερινά λόγω κοινωνικών σχέσεων που έχουν αναπτυχθεί τα προηγούμενα χρόνια. Δεν είναι όμως όλες οι διακρίσεις λανθασμένες (να της ρίξουμε στο πυρ το εξώτερο), για παράδειγμα (απλοικό μεν αλλά επεξηγηματικό) αν έρθουν 2 φτωχοί να σου ζητήσουν λέφτα κι εσύ έχεις να δώσεις μόνο στον έναν (μόνο στον έναν τονίζω) δεν θα δώσεις σε αυτόν που είναι πιο φτωχός ; Αυτό είναι μια διάκριση απλά είναι όχι με βάση κάποιο χαρακτηριστικό άσχετο με την περίσταση. Τι θέλω να πω, αν μια εταιρεία θέλει να έχει όμορφες κοπέλες στην ρεσεψιον δεν είναι ρατσισμος να τις προτιμήσει εφόσον το καθιστα γνωστο. Άλλο παράδειγμα, έστω ότι είσαι εταιρεία προώθησης αντικαπνιστικού προιόντος, θα βάλεις κάποιον θεριακλή να το προωθήσει ;

  17. 21/10/2009 18:36

    Να ‘μαστε πάλι!
    Μόλις μπήκα στο σπίτι. Ούφ!
    @Ακανόνιστη
    Είπα και παραπάνω ότι μιλούσα για «ειδησεογραφική» σελίδα που διαχειριστές είναι άνθρωποι με «ευαισθησία», και ειδική σελίδα για γυναικεία ζητήματα! Σε μπλογκς και φόρουμ-καφενεία δεν με παραξενεύει πολύ. Απλά δεν συμμετέχω, δεν απαντώ ή αν είναι το δικό μου μπλογκ, απλά διαγράφω αυτά τα σχόλια!
    Αλλά είναι περισσότερο αυτό που είπε και ο Γιώργος…η αντιμετώπιση των συνθαμώνων! Αυτή η σιωπή είναι που με ταράζει!
    @Μανετ
    είδες; είδες; Φοβερή δύναμη αυτές οι γυναίκες;
    Έχω πάθει πλάκα!
    @Γιώργο Κατσαμάκη
    Θα συμφωνήσω με τον Αντιδρασέξ…δεν είπα να στεγνώσουμε την γλώσσα μας. Ούτε είναι όλα σεξιστικά…κάποια είναι συμβάσεις της γλώσσας που για να εξαλειφθούν πρέπει να περάσει καιρός (π.χ. «γεροντοκόρη»). Νομίζω το χαρουμενόπαιδο τα θέτει επίσης πολύ καλά. Ο σεξισμός είναι μορφή «κοινωνικής διάκρισης» και μιλάω για αυτόν που είναι βασικά επιθετικός! Διαφωνώ με αυτό που λες; Τότε μάλλον είσαι λεσβία ή Gay (βάλε όμως στη θέση αυτών των λέξεων τις πιο «του συρμού», τις πιο «λιμανίου» εκφράσεις). Αυτό βασικά εννοώ!
    @Αντιδρασεξ
    συμφωνησα μαζί σου πριν…τι άλλο να πω;
    @Χαρουμενόπαιδο
    Κοίτα να δεις!!!…συμφωνήσαμε σε ένα δύσκολο θέμα 🙂

  18. 22/10/2009 21:42

    Re τρόλια: Στην αρχή απαντούσα (είχε κάτι πυροβολημένα θρησκόληπτα τρόλια στου Ροϊδη και στου Διαγόρα). Μετά από κανά δυό τέρμινα ήξερα ΑΚΡΙΒΩΣ τι είδος μ@λ@κί@ς θα πετάξει το τρόλι στη συνέχεια, πώς θα θολώσει τα νερά κτλ κτλ. Οι ηλίθιοι είναι αήττητοι.
    Καθώς η πειθώ είναι επάγγελμά μου, ο χρόνος μου κοστίζει. Συνεπώς προτιμώ να απαντώ μόνο εκεί που ξέρω ότι θα γίνει ένας καλόπιστος διάλογος.
    Το αν με αυτό τον τρόπο το τρόλι έχει νικήσει; Πιστεύω ναι, διότι έχει γ….ει εκ των προτέρων κάθε συζήτηση. Αλλα η δημοκρατία έρχεται με ένα τίμημα. Ότι αν πέσεις στο επίπεδο του φασίστα σταματάς να είσαι δημοκράτης και ο ίδιος.

    Re Μις Νάρκη: μου άφησε ανάμεικτα συναισθήματα η ιδέα των διοργανωτών – παίζειν εν ου παικτοίς. Απ΄την άλλη, η νοοτροπία «τα σκουπίδια κατ’απ’ το χαλάκι» της Καμποτζιανής κυβέρνησης, θα’πρεπε να προβληματίσει όσους πάν διακοπές εκεί και αφήνουν τα λεφτά τους.

Trackbacks

  1. τα καλλιστεία “μις ναρκοπέδιο” αναβλήθηκαν.. « Gatouleas

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: