Skip to content

σύντομο ποστ-αθλητικό ή πολιτικό;

07/09/2009

mpasket

Είπα να δω μπάσκετ σήμερα, έτσι για χαλάρωμα…αλλά ξεχάστηκα και το πρόλαβα στο τέλος.

Αλλά χάλασε η τηλεόρασή μου μάλλον και δεν έδειχνε με ποιον παίζαμε αντίπαλοι…

Και μετά άκουσα ότι παίζαμε με τα Σκόπια…

Ερώτησεις αφελούς:

1. έχουν Εθνική ομάδα τα Σκόπια βρε παιδιά; Η πρωτεύουσα της (έστω) Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας έχει δική της Εθνική ομάδα; (άσχετο…τα χάνω με τόσες γενικές)

2. Χάρη συντόμευσης το λέμε Σκόπια;

3. Ή μήπως…λέω μήπως επειδή σήμερα έδωσε συνέντευξη τύπου ο Καρατζαφύρερ και έβαλε ψηλά στη ατζέντα το «Σκοπιανό», η ΝΕΤ ακολούθησε;;;;

4. Έχει τελικά αυτή η χώρα όνομα (που έχουμε δεχτεί αρχικά) ή δεν έχει;

Advertisements
23 Σχόλια leave one →
  1. 07/09/2009 19:29

    Απλά, για να σας προλάβω…σημασία έχει η 4η ερώτηση που κάνω!

  2. 07/09/2009 20:18

    Με αυτή τη λογική (Σκόπια) αύριο και μεθαύριο παίζουμε με Ζάγκρεμπ και Τελ-Αβίβ. Και αυτή με την Αθήνα.

    Λοιπόν, το επίσημο όνομα της χώρας με την οποία παίζαμε σήμερα είναι FYROM (ΠΓΔΜ ελληνιστί).
    Κατανοώ, ότι για συντομία οι εκφωνητές τους αποκαλόυν «Σκόπια» γιατί που να λες συνέχεια όλο το μακρυνάρι ή να τους λές συνέχεια «φυρόμ».

    Αλλά αυτό με το κρύψιμο στην οθόνη, είναι για εσωτερική κατανάλωση -και ολίγον αστείο. Εκτός αν κρύφτηκε από όοοοολες τις μεταδόσεις (πράγμα που δε νομίζω, μόνο στους δικούς μας δέκτες πρέπει να είχει κρυφτεί).
    Μεγάλη κουβέντα είναι αυτό το ζήτημα, αλλά το παιχνίδι έχει χαθεί χρόνια τώρα. Αν κάνεις μια γύρα σε όλα τα διεθνή αθλητικά σάιτ «Μακεδονία» τους λένε. Μόνο το επίσημο της FIBA κρατάει κάπως τους τύπους και τους λέει FYR Makedonia. Και σκέψου ότι στην FIBA ο πρόεδρος είναι Έλληνας (ο Βασιλακόπουλος).
    Για αυτό και όλο αυτό το πανηγύρι («ετοιμάζονται να προκαλέσουν οι Σκοπιανοί») που είχε στηθεί όλες αυτές τις μέρες ήταν εκ των ουκ ανευ: Σιγά μην κουνηθούν με έλληνα πρόεδρο, θα τους φάει η μαρμάγκα.

  3. 07/09/2009 20:22

    Πάντως, κερδίσαμε και με 86-54, με τη διαφορά στους 30 από νωρίς.

    Όμως, είναι εκνευριστικά αυτά που ακούω με τα «προκάλεσαν οι Σκοπιανοί φίλαθλοι γιουχάρωντας τον εθνικό ύμνο μας» λες και οι δικοί μας κάφροι στα γήπεδα, δεν το κάνουν, ακόμα και σε χώρες με τις οποίες δεν έχουμε διαφορές. Καφριλίκι είναι εκατέρωθεν, αλλά δεν έχει περισσότερη σημασία επειδή είναι οι συγκεκριμένοι.

  4. 08/09/2009 00:50

    Αν και μπασκετόφιλος το έχασα το ματς και τα παραλειπόμενα. Συμφωνώ με όσα λέτε, αλλά θα το πάω πιο πίσω το θέμα. Για όλα φταίει η διάλυση της τέως Γιουγκοσλαβίας! Μην το πάω ακόμα πιο πίσω, στο ανεκπλήρωτο όραμα… βαλκανικής συνομοσπονδίας από το Ρήγα.

  5. 08/09/2009 02:32

    το μπάσκετ δεν το είδα. τό μόνο που έχω να πω είναι : σωστός ο Τσαλ

    αλλά και σωστη κι η Κροτ που τα΄βαλε μ’ όσους βρίζουν τούς Κάφρους …

    (Κατά τ’ άλλα Αντιδρασέξ, εγώ τήν λέω Σλαβομακεδονία και ξεμπερδεύω…)

    😳

  6. 08/09/2009 10:00

    @Αντιδρασέξ
    Εγώ πάλι αγαπητέ δεν το καταλαβαίνω αυτό με το «Σκόπια». Εννοώ…δεν το δέχομαι, αισθάνομαι ότι με δουλεύουν! Όλος ο κόσμος τους λέει Μακεδονία και εμείς Σκόπια;;;;; Ας τους λέμε FYROM! Σύντομο είναι και αυτό!
    Το «Σκόπια» και «Σκοπιανοί» νομίζω πως το χρησιμοποιούν απαξιωτικά (αν έβαζαν και το «γυφτο-» μπροστά θα ήταν πιο ταιριαστό με το ηχόχρωμα που έχει η φωνή τους κάθε φορά που λένε «σκοπιανοί»)
    Και ο φανατισμός στο γήπεδο περισσεύει!
    @Τσαλ
    μην πας πιο πίσω γιατί θα φτάσεις στον Αλέξανδρο και εκεί νομίζω πως εντοπίζεται το μείζων εθνικό θέμα…καυτή πατάτα σύντροφε!
    Πάντως ναι, για όλα φταίει η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας αλλά και ο τρόπος συγκρότησής της και διατήρησης της. Δεν σου θυμίζει λίγο τον ΣΥΡΙΖΑ; Κάτω από το χαλί όλα τα προβλήματα, μέχρι που γίνεται τόση πια η πίεση και ακούς απανωτά μπαμ!
    @Χάρη
    Δίκιο έχεις και μας εγκαλείς για τους Κάφρους (όπως έκανε και η Κροτ στον δικηγόρο).
    Εγώ ακόμα ψάχνομαι για το πως θα την λέω…αλλά εγώ δεν περιγράφω αγώνες στην τηλεόραση…δεν εκφωνώ ειδήσεις…δεν δουλεύω σε πρωινό πρόγραμμα της κρατικής τηλεόρασης!!! 😉

  7. 08/09/2009 13:21

    Με φώναξε κανείς;
    Μπασκετόφιλος δεν είμαι – θεωρώ ότι όλοι αυτοί οι «εθνικοί» αγώνες είναι υποκατάστατα συρράξεων για θερμοκέφαλους και δεν ακολουθώ. Panem et circenses κτλ κτλ. Εγώ τα Σκόπια τα λέω Σκόπια, και το Μοναστήρι Μπίτολα άμα λάχει, λόγω γλωσσικής αδράνειας. Αλλά αν θέλουν να τα λέω αλλοιώς, να τα λέω αλλοιώς, κανένα πρόβλημα, δε θα τα χαλάσουμε!
    Κατά τα άλλα συμφωνώ με την μαρξιστικά ορθή ανάλυση του σ. Τσαλ, με την προσθήκη ότι φταίνε και οι αείμνηστοι Βυζαντινοί αυτοκράτορες των Ελληναράδων, με την ιμπεριαλιστική πολιτική τους στα Βαλκάνια. Ειδικά αυτός ο Βουλγαροκτόνος, στο λαιμό μου κάθεται.

  8. 08/09/2009 13:49

    βρε καλώς τον…ναι σε αναφέραμε κάπου παραπάνω!
    εμένα μου ξεφεύγουν πράγματα σε συζητήσεις αλλά αν π.χ. κάτσω να γράψω κάπου θα την γράψω με όλο της τον όνομα.
    Η κρατική τηλεόραση όμως οφείλει πάντα να τη λέει με το επίσημο όνομά της (την έρμη κατά τα άλλα χώρα). Και όχι να χρησιμοποιεί το όνομα της πρωτεύουσας της!
    Και να του ξέφευγε απλά 2-3 φορές αυτού που περιέγραφε τον αγώνα…δεν θα τολμούσα να το κάνω θέμα…αλλά μαζί με το μπλάνκο στο ΜΚD ήταν πλέον σαφές ότι υπήρχε σχετική οδηγία!
    Ο Λυριτζής, δηλαδή, τι δικαιολογία είχε σήμερα το πρωί; Που δεν είχε και την ένταση της περιγραφής…
    υ.γ. αυτό το όνομα με έκανε να μη διαβάσω ποτέ το ανάλογο βιβλίο της Π. Δέλτα!

  9. 08/09/2009 15:30

    @Χάρη
    Σλαβομακεδονία είναι ένα αρκετά καλό όνομα, εμπεριέχει και γεωγραφικό και εθνολογικό προσδιορισμό. Νομίζω το είχε προτείνει κάποτε και ο Κύρκος. Μια μικρή παρατήρηση μόνο. Η πλειοψηφία των κατοίκων της ΠΓΔΜ είναι βουλγαρικής καταγωγής. Οι Βούλγαροι δε, δεν είναι καθαροί Σλάβοι, ορμόμενοι από την κεντρική Ασία με αρκετό μογγολικό αίμα εκλαβίστηκαν στην Ευρώπη. Επίσης υπάρχει σημαντική Αλβανική μειονότητα. Ενδεχομένως έτσι το συνθετικό σλαβο- να μην ταιριάζει σε όλους τους κατοίκους της ΠΓΔΜ.

    @μπαλόνι
    Της εποχή του Αλέξανδρου (υποθέτω δεν εννοείς ούτε τον Αλαβάνο ούτε τον Τσίπρα) η περιοχή γύρω από τα Σκόπια δεν κατοικούνταν από τους σημερινούς κατοίκους. Βέβαια δε θα είχε και τόσο άδικο αν ισχυριζόταν κάποιος το ίδιο και για τη «Νότια Μακεδονία», και τη νεότερη Ελλάδα συνολικά. Με το ΣΥΡΙΖΑ πραγματικά υπάρχει ομοιότητα. Κάθε κρίση όμως εμπεριέχει και μια ευκαιρία… Οψόμεθα εις Φιλίππους και Πλόβντιβ.

    @undantag
    Προφανώς είσαι οπαδός του Γ. Γεωργίου και δε σου αρέσουν αθλήματα που παίζονται με τα… χέρια. Εννοείται πως ρίχνουμε ανάθεμα εις τους ιμπεριαλιστάς και θεοκρατιστάς Βυζαντινούς και στους βυζαντινισμούς των νοσταλγών τους.

    ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ
    Δικαιώθηκε περίτρανα ο… Δρακουμέλ, που έλεγε πώς σε 10 χρόνια θα χουμε ξεχάσει το μακεδονικό! Σε λιγότερο από 20 χρόνια έχουμε ξεχάσει ακόμα και το όνομα της χώρας!

  10. 08/09/2009 16:56

    Ποιός είναι αυτός ο Γεωργίου; Εγώ είμαι εμιγκρές, δε ξέρω απ’αυτά. Γενικά, δε με αρέσουν τα αθλήματα που παίζονται (βόλευ, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τέννις, γκολφ, εξαίρεση: τάβλι χωρίς βίδο, bridge, μπιρίμπα). Με αρέσουν αυτά που απλώς … συμβαίνουν, ανεξαρτήτως συμμετεχόντων σωματικών ακροφυσίνω(ποδηλασία, κολύμβηση, σκάσε και κολύμπα κτλ).

    Εννοείται πως αναθεματίζομε συλλήβδην το Βυζάντιο – πριν των Ζηλωτών της λεβεντογένας θεσσ/νίκης (πρόδρομος της παρισινής κομμούνας), του Πτωχοπρόδομου (η πάλη των τάξεων στα Βυζαντινά) και του Μ. Ιουλιανού (γιατί ήταν μεγάλος φιλόσοφος και βγάζουν φλύκταινες οι θεούσες).

  11. 08/09/2009 16:56

    αχεμ: «πριν των» = «πλην των»

  12. 08/09/2009 22:01

    Άντε την χώρα να την πεις ΠΓΔΜ ή Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας , τον κάτοικο πώς θα τον πεις ? ΠΓΔΜιανό ή της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας Μακεδόνα ή κάτοικο της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας ?
    Και στο κάτω -κάτω της γραφής γιατί ο Ψωμιάδης είναι περισσότερο Μακεδόνας από τον κάτοικο της ΠΓΔΜ?
    Από την άλλη σκεφτείτε να είχε μια χώρα πρόβλημα με την δική μας ονομασία και να μας αποκαλούσαν όλους «Αθηναίους» , οι Θεσσαλονικοί θα βγάζαν φλύκταινες!

    @undantag
    χαχαχα σήμερα δικηγόρε λογομαχούσα με τον θεολόγο του σχολείου (θεούσος ως το κόκκαλο) για το πόσο λίγα προσέφερε σε σχέση με την διάρκεια της η Βυζαντινή περίοδος στην παγκόσμια Ιστορία και Πολιτισμό και πόσο βάρβαρη ήταν η πράξη του Βουλγαροκτόνου.
    Με τον τοίχο απέναντι συνεννοήθηκα καλύτερά!

  13. 08/09/2009 22:44

    Ας ενημερωσει κάποιος τον κοσμάκη στην Ελλάδα πως όλος ο πλανήτης μία Μακεδονία ξέρει: αυτή που εσείς στην Ελλάδα, αποκαλείτε Φύρομ, Σκόπια ή ΠΓΔΜ. Για λόγους πολίτικαλ κορρέκτνες, και οι Διεθνείς οργανισμοί επισήμως χρησιμοποιούν το Φύρομ ή ΠΓΔΜ -επισήμως. Γιατί ανεπισήμως, ο κόσμος που δουλεύει σε αυτούς, Μακεδονία την αποκαλεί, γιατί, πώς να το κάνουμε; ΕΤΣΙ ΤΗ ΛΕΝΕ, λέμε!

    Τσαλ, το Σλαβομακεδονία είναι λάθος. Η αλβανική μειονότητα, δεν είναι μειονότητα, είναι ο μισός πληθυσμός σχεδόν. Επίσης, μιας και βρέθηκα προσφάτως εκεί, παρατήρησα πως Αλβανοί και Σλαβόφωνοι (*) δεν τα πάνε καθόλου, μα καθόλου καλά μεταξύ τους. Οι Κροάτες με τους Σέρβους στη Βοσνία τα πάνε καλύτερα μεταξύ τους, μπορώ να πω -βασικά επειδή σχεδόν δεν συναντιούνται, αλλά άλλο θέμα αυτό.

    (*) Οι Σλαβόφωνοι της Μακεδονίας δεν είναι Βούλγαροι. Τεχνηέντως προσπαθούν να πείσουν οι αληθινοί Βούλγαροι επ’αυτού, αλλά σφάλλουν. Είναι μάλλον ανακατεμένοι Σλάβοι του νότου, κάθε λογής που μιλούν μια διάλεκτο πολύ κοντινή στα βουλγάρικα, με πολλές επιρροές από τα σέρβικα, αλλά και τα αλβανικά και τα ελληνικά, για ευνόητους λόγους.
    Α προπό, οι περισσότεροι σλαβόφωνοι μιλούν (ή έστω κουτσομιλούν) ελληνικά: ακόμα και οι συνοριοφύλακες που γενικά πρέπει να είναι ψιλοεθνίκια και όχι και πού μορφωμένοι. Βλάκες δεν είναι: οι περισσότερες δουλειές (νόμιμες τε και μη) με τους Έλληνες γίνονται. Όπως επίσης και το εμπόριο, ο τουρισμός κλπ.

    Τέλος, να καταθέσω ότι, αν και ελληνίς, έτυχα πολύ καλής αντιμετώπισης στη γείτονα, τόσο από τις αρχές (συνοριοφύλακες, αστυνομίες και τα σχετικά), όσο και από τον απλό κοσμάκη. Και δεν είμαι η μόνη, πολύς κόσμος το λέει αυτό.

    Στιγμιότυπο: περνάμε τα σύνορα από Σερβία. Σταματάμε για έλεγχο. Καλησπερίζουμε στα βουλγάρικα και δίνουμε τα διαβατήριά μας (δυο γαλλικά κι ένα ελληνικό -το δικό μου). Συνοριοφύλαξ ελέγχει, βλέπει τα διαβατήρια και ρωτά:
    -Ποιος είναι έλληνας; (στα ελληνικά)
    -Εγώ (δλδ η Κροτ).
    -Και πού πάτε;
    -Σκόπια, Οχρίδα και μετά Θεσσαλονίκη.
    -Καλό ταξείδι, παιδιά.
    Και μας επιστρέφει τα διαβατήρια.

    Όλος ο διάλογος εκτυλίχτθηκε σε άπταιστα ελληνικά. Καλά, δεν είναι κανένας διάλογος ακαδημαϊκού επιπέδου, αλλά είναι δείγμα γραφής, όχι;

  14. 08/09/2009 23:30

    @σ. Τσαλ
    Σε διορθώνει και η Κροτ, το Σλαβομακεδονία δεν είναι καλό γιατί, όπως λες κι εσύ, εξαιρεί κόσμο. Να θυμήσω την «μειοδοτική» θέση του ΣΥΝ τότε που μίλαγε για ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό και που θα έλυνε μια και καλή το θέμα!
    Αλλά τότε, ο Σαμαράς έπαιζε μπάλα και το θυμικό κατέβαζε κόσμο σε συλλαλητήρια και έριχνε τον Μητσοτάκη!
    Κατά τα άλλα, ο Αλέκος είναι Αλέξανδρος, ο άλλος είναι Αλέξιος!
    Κι εγώ πάντως το ίδιο πιστεύω για τις κρίσεις…απλά ματώνουν και οι άμαχοι!
    @Δικηγόρος
    Ο Γεωργίου, φίλτατε, είναι γνωστός και μη εξαιρεταίος…χμμ δες:

    τηλεποδοσφαιροσχολιαστής με δική του εκπομπή που οι τηλεθεατές τηλεφωνούν και λένε τα δικά τους…τηλεφωνάκιας από τους πρώτους!!!!
    Βυζάντιο……..πόσα πολλά μπορεί να μας διδάξαν και να μου έχει μείνει μόνο η στάση του Νίκα;
    @Δικηγόρος(2)
    αχεμ: πες έτσι…και με μπέρδεψες 😛
    @Τουρνές
    Φαντάσου και τους Κρήτες τι θα πάθαιναν….χαχαχχααχαχαχχαα
    Βορειομακεδόνες πάντως και πάλι δύσκολα να τους έλεγαν τους κατοίκους της χώρας…λέω γω!
    @Κροτ
    Βρε καλως και το κουτάβι! Γυρίσατεεεεεεεεεε;;;
    Έρχεται και η κοσμογυρισμένη να μας πει τις εμπειρίες της (μην ακούς, απλά ζηλεύω)!
    Να σας πω μόνο (σε όλους και όλες) πως MKD είναι η επίσημη συντομογραφία της ΔΟΕ. Και έτσι ήταν και στους Ολυμπιακούς της Αθήνας. Βέβαια τότε δίναμε εικόνα (τηλεοπτική) σε όλο τον κόσμο και είχαμε την «εθνική υπόθεση:Ολυμπιακοί Αγώνες» και ουδείς το έκανε θέμα και ουδείς έβαλε μπλάνκο στην οθόνη…αλλά τώρα έχουμε εκλογές και η ΝΔούλα δεν αντέχει άλλες διαρροές προς το ΛΑΟΣ!
    υ.γ. άσχετο, αλλά σήμερα η εθνική ομάδα της Αθήνας κέρδισε ΣΥΡΙΖΑ το Ζάγκρεμπ και τώρα μόλις η Μαδρίτη (να με άκουγαν οι Βάσκοι και οι Καστιλιάνοι) κερδίζουν τους Λονδρέζους (ούτε που να σκεφτώ τι θα λέγαν οι Σκωτσέζοι) υπό τους ήχους του Ζορμπά! Ό,τι να ‘ναι!!!

  15. 08/09/2009 23:58

    Ωχ – έπρεπε να με πεις ότι δεν κάνει να τρώω ενόσω βλέπω αυτό το βίδεο.
    Κόντεψα να το βγάλω το macaron (ίσως και καλύτερα πάλι, εδώ που τα λέμε, τέτοια ώρα υδατάνθρακες, σιχτίρι την υπογλυκαιμία μου μέσα).

    Βγάλε τον σε παρακαλώ, λοβοτομεί την αισθητική μου 🙂

  16. 09/09/2009 02:53

    Μπαλόνι κοκκινούλι, και λοιπές – λοιποί :

    μπορεί να μην είναι η τέλεια ονομασία τό «σλαβομακεδονία», «σλαβομακεδόνες» αλλά κάποτε τό προτείνανε και οι ίδιοι αν θυμάμαι καλά, κι εμείς κάναμε συλλαλητήρια… (τό πληκτρολόγιο μού ‘βγαλε «κλάναμε» και τό διόρθωσα ο βλάκας)

    εν πάση περιπτώσει, αφού έχουμε κι εμείς μακεδονία, έχουνε κι οι (πρώην) γιουγκοσλάβοι μακεδονία (που ούτε κι αυτοί ήταν όλοι Σλάβοι, αλλά πορευόντουσαν με τ’ όνομα αυτό), κι έχουνε κι οι βούλγαροι μακεδονία, κάπως πρέπει αυτές οι τρείς να ξεχωρίζουνε…

    κάποιοι άλλοι είχαν προτείνει άλλα – ¨βόρεια», «βαρδαρική» και ξέρω γω…

    εμένα μού πάει το «σλαβομακεδονία», γιατί και τη δικη μας μειονότητα εδώ (που την εξολοθρεύσαμε λεπτεπιλέπτως) έτσι τούς λέγαμε…

    κι αφού δεν τό λύνει κανείς τό πρόβλημα, το λύνω εγώ… πάντως εγώ σκοπιανούς δεν τούς λέω (όλο «εγώ» και «εγώ», σάς έπρηξα, δεν είμαι σαν τόν Γιοσάριαν στο Κάτς-22 ;;; !!! )

    @Κροτ : επί ενωμένης γιουγκοσλαβίας είχα περάσει κι εγώ απ’ τά μέρη τους, κι έχω περίπου τίς ίδιες εμπειρίες – ελληνικά πάντως ξέρανε – στα βενζινάδικα μάς κάνανε κι αστεία –

  17. 09/09/2009 10:06

    Μάλλον δεν έκανα καλή διατύπωση, ήθελα να πω ότι «Σλαβομακεδονία» είναι καλό όνομα από διπλωματική άποψη, λίγο πολύ αποδεκτό και από τις δύο χώρες και θα ήταν προτιμώτερο να είχαμε συμφωνήσει από την αρχή σε αυτό και να γλιτώναμε τον τραγέλαδο της διαμάχης για το όνομα εδώ και 20 χρόνια σχεδόν. Ακόμα περισσότερο γιατί πρόκειται για μια μικρή χώρα που μας συμφέρει να είναι φιλική, και ακόμα περισσότερο συμφέρει αυτούς να είναι φιλικοί μαζί μας. Και όπως περίγραψαν και οι πιο κοσμογυρισμένοι, πραγματικά οι σχέσεις των δύο λαών είναι γενικά φιλικές, σε αντίθεση με τους πολιτικούς που σπέρνουν εθνικισμό και αλυτρωτισμό εκατέρωθεν για δημαγωγικούς σκοπούς.

    Ως προς το εθνολογικό ζήτημα, δεν είμαι ειδήμων αλλά η εντύπωση που λέχω σχηματίσει είναι πως οι σλαβόφωνοι των «Σκοπίων» συγγενεύουν περισσότερο με τους Βούλγαρους παρά με τους Σέρβους. Δεν είναι τυχαίο που περισσότερα ονόματα καταλήγουν σε -οφ και -όφσκι, και λιγότερα σε -ιτς. Αυτό δε σημαίνει φυσικά ότι είναι καθαροί Βούλγαροι. Δε γνωρίζω και πόσοι από αυτούς είναι απόγονοι… εκσλαβισμένων συντρόφων του Ζαχαριάδη! Γενικά στα Βαλκάνια είναι μάταιο να ψάξει να βρει κανείς καθαρή φυλή ή εθνότητα, με τόσες πολλές μετακινήσεις πληθυσμών και αλλαγές συνόρων. Είναι χαρακτηριστικός ένας λαϊκός μύθος για ένα γάμο στη Μακεδονία στις παραμονές του Β’ Βαλκανικού Πολέμου. Ο μύθος υπάρχει και στην ελληνική, και τη σερβική και τη βουλγαρική προφορική παράδοση, με μικρές διαφορές, κυρίως ως προς την εθνικότητα των «καλών» της ιστορίας. Πληροφορίες γι’ αυτήν μπορεί να βρει κάποιος στο πρόσφατο βιβλίο του Δημοσθένη Κούρτοβικ Τι ζητούν οι βάρβαροι. Μέτριο ως λογοτέχνημα, αλλά ενδιαφέρον για τις ιστορικές πληροφορίες που περιέχει.

    Ο Γεωργίου είναι αυτός που παρουσίασε το μπαλόνι, να συμπληρώσω μόνο ότι δεν είναι αποκλειστικά τηλεοπτικός αστέρας αλλά και ραδιοφωνικός, ενώ γράφει και σε αρκετές αθλητικές εφημερίδες. Τον ακούω συνήθως τον απόγευμα την ώρα του φαγητού για διασκέδαση και αποφόρτιση από τα πολιτικά και τα εργασιακά 🙂

    Με τη νίκη απόψε και απέναντι στο… Τελ Αβίβ!

  18. 09/09/2009 16:59

    Σχετικά με την συμπεριφορά μας προς τους Σλαβόφωνους της δικιάς μας Μακεδονίας, απευθυνθείτε στον Δικεόρο της κακιάς ώρας: είναι βλάχος (στην καταγωγή) και ξέρει απ’έξω όλες τις διπλές ονομασίες της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας και πολλές άλλες ανατριχιαστικές λεπτομέρειες!
    Επίσης, κουτσομιλάει και βλάχικα, αλλά και και τα βουλγαρο-σερβο-σλάβικα τα πιάνει όσο να πεις!

    Πες βρε δικεόρε!

  19. 10/09/2009 13:58

    @undantag
    διορθώθηκε κατ’ απαίτησή σας αγαπητέ! Νομίζω σας κάλυψε και ο φίλτατος σύντροφος Τσαλ!
    @Χάρη
    αν δεν λυθεί πάντως το θέμα, απλά θα συνεχίσουμε να γινόμαστε ρεζίλι…και όλα τα άλλα γίνονται για εσωτερική κατανάλωση, δώθε και κείθε!
    @σύντροφο Τσαλ
    Νίκησε η Αθήνα το Τελ Αβίβ (πάλι καλά δεν λέμε ότι «κερδίσαμε τους εβραίους» ή μήπως το λέμε; )
    ευχαριστούμε για την βιβλιογραφία αγαπητέ!
    @Κροτάκι
    Περιμένω αλλά δεν ομιλεί ο μπαγάσας…!

  20. 11/09/2009 16:06

    Αχ μου τον ανεβάσατε τον πυρετό. Αφού δεν τους έχουμε αναγνωρίσει ως ΦΥΡΟΜ γιατί να τους πούμε έτσι ;

    Και το Βυζάντιο τι σας φταίει ; Επί Βυζαντίου δεν είχαμε πρόβλημα στις ονομασίες και η ιστορία δεν είναι μόνο αυτή που μας διδάσκουν στα σχολεία.
    Δεν επεκτείνομαι όμως γιατί μου ανεβαίνει ο πυρετός, γκουχου γκουχου

  21. 12/09/2009 00:01

    Αρρωστάκι είσαι Χαρουμενόπαιδο;
    Περαστικά

  22. 14/09/2009 12:25

    Ευχαριστώ ! Δεν λέει να περάσει ο βήχας, την εκλολογολία μου μέσα… Γκούχου γκούχου !

  23. 14/09/2009 14:15

    έλα, έλα…δε θέλω ηττοπάθειες!
    2 ρακόμελα και θα γίνεις περδίκι!
    (καλά καλά και καμιά σούπα εδώ που τα λέμε δεν θα ήτο κακιά ιδέα)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: